رئیس امنیت داخلی اسرائیل استعفا می‌دهد

«یعقوب بری» رئیس سابق سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شاباک/شین بت) امروز (۲۴ دی) از استعفا ی رئیس فعلی این سازمان پس از جنگ غزه خبر داد.

به نوشته وبگاه فلسطینی سما، یعقوب بری در مصاحبه‌ای گفت که «رونین بار» در گفت‌و‌گو با کارمندان شاباک این خبر را داده و گفته است که پس از جنگ غزه از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

شکست بی سابقه اطلاعاتی اسرائیل در جریان عملیات طوفان الاقصی در 15 مهر بسیاری از مقامات این رژیم را تحت فشار قرار داده و حجم وسیعی از انتقادات را متوجه نهادهای نظامی و امنیتی کرده است.

در این راستا «رونین بار» در ۲۴ مهر ماه در پیامی به کارکنان شاباک، موفقیت حماس در روز عملیات را به «بدشانسی» مرتبط دانست و گفت: «در مقام ریاست سازمان، مسئولیت این شکست بر گردن من است، وقت برای انجام تحقیقات وجود دارد، اما اکنون وقت جنگ است».

رئیس امنیت داخلی اسرائیل استعفا می‌دهد

نه تنها رونین بار، بلکه بسیاری آینده سیاسی نتانیاهو را نیز پایان یافته می‌دانند و تنها جنگ غزه توانسته همچنان او را در مسند خود نگه دارد.

خانواده کشته شدگان در حمله هفت اکتبر حماس و خانواده اسرای اسرائیلی از با انگیزه‌ترین  افراد برای محاکمه سران نظامی و سیاسی و امنیتی این رژیم به اتهام اهمال‌کاری و شکست اطلاعاتی و نظامی در مقابل حماس هستند. در این راستا ساکنان شهرک «بئیری» در نزدیکی غزه هفته گذشته از شکایت خود علیه ارتش اسرائیل خبر دادند.