رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم غزه از چه سلاحی استفاده می‌کند؟

 «یوسف الشرقاوی» تحلیلگر مسائل نظامی فلسطینی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الجزیره» تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته تاکنون از انواع مختلفی از تسلیحات و مهمات استفاده کرده و علاوه بر توقف صادرات تسلیحات به خارج از سرزمین‌های اشغالی، برای تقویت ناوگان نظامی و تسلیحاتی خود، بین خود و آمریکا پل هوایی برای ورود تجهیزات نظامی ایجاد کرده است.

این سرتیپ بازنشسته تاکید دارد که اشغالگران از تمامی تسلیحات سنتی ارتش رژیم صهیونیستی استفاده کرده‌اند و آمریکا نیز از برخی از تسلیحات پیشرفته خود به صورت آزمایشی در نوار غزه استفاده کرده است.

آمریکا با ایجاد پل هوایی میان خود و رژیم صهیونیستی و انجام بیش از ۲۲۰ پرواز تلاش کرده تمامی مایحتاج مورد نیاز رژیم برای موشک باران غزه را فراهم نماید. همچنین حجم گسترده‌ای از موشک‌های مربوط به سامانه گنبد آهنین و سامانه دفاعی «فلاخن داود» و «هیتس» نیز از سوی آمریکا تامین شده است. واشنگتن تعداد قابل توجهی از موشک‌های پاتریوت را برای استفاده رژیم صهیونیستی در اختیار این رژیم قرار داده است.

این کارشناس مسائل نظامی تجهیزات استفاده شده در جنگ غزه را شامل موارد زیر برشمرده است:

الف: جنگنده‌ها

اشغالگران صهیونیستی در حملات موشکی و هوایی ضد نوار غزه از جنگنده‌های متعدد به ویژه جنگنده‌های اف ۳۵ و اف ۱۵ و اف ۱۶ استفاده می‌کنند. بالگردهای آپاچی و کبری به علاوه هواپیماهای شناسایی مدرن و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین از دیگر تجهیزات به کار رفته در این جنگ است. رژیم صهیونیستی در طول جنگ از هواپیماهای بدون سرنشین انگلیسی و آلمانی برای جاسوسی از اراضی غزه استفاده کرده تا شاید بتواند سرنخی از اسرای اسراییلی پیدا کند.

ب: تجهیزات سنگین

این کارشناس نظامی فلسطینی می‌افزاید که رژیم صهیونیستی از تانک‌ها به ویژه نسل جدید تانک‌های مرکاوا ۲ و ۴ و خودروهای زرهی نمر به همراه تعدادی از تانک‌های دیگر پیشرفته خود در جنگ غزه استفاده می‌کند. توپخانه‌های رژیم صهیونیستی نیز برای حمله به اهداف نقطه‌ای در غزه به کار گرفته می‌شود. عمده این توپخانه‌ها، توپ‌های ۱۵۵ میلیمتری و توپ‌های ۱۰۵ میلی‌متری هاوتزر است.

رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم غزه از چه سلاحی استفاده می‌کند؟

سلاح‌های سبک:

ارتش رژیم صهیونیستی سلاح‌های سبک و پیشرفته خود شامل سلاح‌های ام ۱۶ و مسلسل‌های متوسط و تسلیحات مخصوص به تک تیراندازی را به صورت گسترده در جنگ غزه مورد استفاده قرار می‌دهد.

یگان مهندسی

استفاده از یگان مهندسی در جنگ اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است، چرا که رژیم صهیونیستی به دنبال از بین بردن و منفجر کردن تونل‌های نوار غزه است، علاوه بر اینکه ارتش رژیم برای تخریب ساختمان‌های غزه جهت پیشروی تانک‌های خود و همچنین تخریب دیوارها برای جلوگیری از نزدیک شدن ناگهانی نیروهای مقاومت به صورت گسترده از یگان مهندسی خود استفاده کرده است.

نیروی دریایی

اشغالگران از تجهیزات نیروی دریایی شامل کشتی‌ها و قایق‌ها برای همراهی با تانک‌های پیشروی کننده در مناطق ساحلی و همچنین موشک باران مناطق مختلف استفاده می‌کنند.

بمب‌ها و خمپاره‌ها:

رژیم صهیونیستی جدیدترین خمپاره‌های بروز رسانی شده را برای هدف قرار دادن برج‌ها و ساختمان‌های خاص در نوار غزه مورد استفاده قرار می‌دهد. همچنین بمب‌هایی که باعث ایجاد تخریب زیاد در مناطق مسکونی می شود، نظیر بمب‌های کنترل شونده و فسفر سفید در غزه به فور استفاده شده است.

اسراییل به صورت گسترده از بمب‌های ضد زره برای نفوذ به تاسیسات بتونی در زیر زمین نظیر پناهگاه‌ها و تونل‌ها استفاده می‌کند. استفاده از بسیاری از این تجهیزات جهت آزمایش آنها در نوار غزه صورت می‌گیرد تا آمریکا بتواند در مرحله آینده آنها را در اوکراین یا دیگر نقاط جهان مورد استفاده قرار دهد.

هوش مصنوعی

شبکه خبری الجزیره علاوه بر اظهارات این کارشناس مسائل نظامی به مطالب منتشر شده در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اشاره می کند که تاکید کرده است خمپاره‌های جدید و بسیار دقیق آمریکایی برای اولین بار در جنگ کنونی در نوار غزه استفاده شده است. این گزارش همچنین می‌افزاید که ارتش اسرائیل ۱۰۰ پهپاد شناسایی از آمریکا دریافت کرده که در تحرکات خود بر اساس داده‌های هوش مصنوعی عمل می‌کنند. اینها علاوه بر هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی است که رژیم صهیونیستی در حال استفاده از آنها است.

بر اساس این گزارش صهیونیستی، اسرائیل همچنین از دو خمپاره جدید دوش پرتاب یعنی خمپاره‌های لیو و ماتادور استفاده می کند که بیشتر خمپاره‌های موجود در اختیار ارتش اسرائیل است و سطح تخریب بالایی دارد.

تجهیزات جدید دید در شب که چهره سه بعدی از موانع و اشیاء ارائه می‌دهد و استفاده از آنها برای مدت‌زمان‌های طولانی امکان پذیر است، از دیگر تجهیزات مورد استفاده ارتش رژیم صهونیستی در این جنگ است.