وبا و بیماری‌های واگیر در غزه گسترش پیدا می‌کند

 «کریستوس کریستو» رییس سازمان بین المللی پزشکان بدون مرز نسبت به گسترش بیماریهای واگیر و وبا در نوار غزه به شدت ابراز نگرانی کرد.

وی در گفت و گوی خود با شبکه الجزیره تصریح کرد: ده‌ها هزار تن از ساکنان نوار غزه در معرض ابتلا به این بیماری‌ها و دیگر بیماری‌های مربوط به نبود آب و غذای کافی قرار دارند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) وابسته به سازمان ملل متحد چند روز قبل در بیانیه ای اعلام کرد: اوضاع غزه به صورت بی سابقه‌ای وخیم است. نظام سلامت به سرعت در حال فروپاشی است. قحطی بی سابقه‌ای وجود دارد.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در این بیانیه اضافه کرد: تقریباً کل مردم غزه به اجبار آواره شده اند. خانواده‌ها در این منطقه که در هیچ نقطه از آن امنیت وجود ندارد، به دنبال امنیت هستند. مردم به سمت ناامیدی سوق داده می‌شوند. برقراری فوری آتش بس بشردوستانه مساله مرگ و زندگی است.

وبا و بیماری‌های واگیر در غزه گسترش پیدا می‌کند

در این بیانیه آمده است: ۱.۹ میلیون نفر در نوار غزه به دلیل حمله‌های اسراییل به این منطقه آواره شده اند.

در این بیانیه تصریح شد که از ۷ اکتبر ۱.۹ میلیون نفر، معادل ۸۵ درصد کل جمعیت غزه آواره شده اند که برخی از این مردم مجبور شده اند پناهگاه خود را چندین بار تغییر دهند.

«آونروا» در بیانیه خود خاطرنشان کرد که در ۱۵۵ مرکز آن حدود ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی پناه گرفته اند و حدود ۵۰۰ هزار آواره دیگر نیز در اطراف این مراکز حضور دارند.