روسیه برنامه سری برای حمله به ناتو دارد

در این سند به ظاهر محرمانه آلمانی ادعا شده است که ممکن است روسیه در ماه ژوئیه « حملات سایبری و سایر اشکال جنگ ترکیبی علیه کشورهای بالتیک» را آغاز کند.

نشریه بیلد با استناد به سند وزارت دفاع آلمان آورده است، پس از آن «درگیری‌های» رخ می‌دهد – که به ماهیت چنین درگیری‌هایی هم اشاره نشده– و بعد مسکو از آنها به‌عنوان بهانه‌ای برای شروع مانورهای نظامی تمام‌عیار در قلمرو خود و بلاروس استفاده می‌کند.

در این سند همچنین پیش‌بینی شده که روسیه احتمالا نیروها و موشک‌های برد متوسط خود را در ماه اکتبر به کالینینگراد منتقل کند و در ماه دسامبر یک درگیری مرزی در «کریدور سووالکی» که ۱۰۰ کیلومتر است، رخ می‌دهد.

کریدور سووالکی در مرز میان لیتوانی و لهستان و میان بلاروس و کالینینگراد است. لهستان و لیتوانی عضو ناتو هستند. این کریدور، بلاروس را به کالینینگراد روسیه متصل می‌کند.

در گزارش این نشریه آلمانی آمده است علاوه بر این، در زمانی که ایالات متحده پس از انتخابات ریاست جمهوری، به طور موقت "بدون رهبر" باقی مانده، روسیه با حمایت بلاروس، احتمالا سناریوی بحران ۲۰۱۴ در اوکراین در قلمرو ناتو را تکرار می‌کند. در ماه مه سال ۲۰۲۵، ناتو در مورد اقدامات بازدارندگی تصمیم خواهد گرفت و ۳۰۰ هزار سرباز از جمله ۳۰ هزار سرباز آلمانی را مستقر می‌کند.

به گفته بیلد، وزارت دفاع آلمان در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

در واکنش به این گزارش، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه این ادعا را به تمسخر گرفت و آن را با پیش‌بینی طالع‌بین‌ها مقایسه کرد.

زاخارووا در تلگرام نوشت: این فال قدرتمند سال گذشته است! این مساله را رد نمی‌کنم که بخش تحلیلی این، از سوی وزارت خارجه آلمان به رهبری آنالنا بربوک به بوندسور (نیروهای مسلح آلمان) ارائه شده است.

در ماه مه سال ۲۰۲۲، یک گروه ضربت ناتو متشکل از سربازان فرانسوی، بلژیکی و هلندی در رومانی مستقر شد. هدف این گروه ایجاد بازدارندگی و دفاع از جناح شرقی ناتو عنوان شده است. تسلیحات فعلی این گروه شامل وسایل نقلیه زرهی سبک و تانک است.

روسیه برنامه سری برای حمله به ناتو دارد

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آلمانی «بیلد» با اشاره به سند محرمانه نیروهای مسلح آلمان نوشت که آلمان دارد برای جنگ بین ناتو و روسیه آماده می‌شود که طبق سناریوی وزارت دفاع آلمان ممکن است در تابستان سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

براساس گزارش‌ها، محتمل‌ترین مکان برای برخورد، کریدور «سووالکی» بین بلاروس و منطقه کالینینگراد خواهد بود. با این حال، نویسندگان مقاله این سوال را مطرح می‌کنند که این تشدید فرضی چگونه به پایان خواهد رسید.

روسیه بارها تاکید کرده است که تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای ناتو نیست، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع این کشور خطرناک است، نادیده نخواهد گرفت. در عین حال، این کشور همچنان برای گفت‌وگوی سازنده و مذاکرات آماه است، اما بر مبنای برابر و متقابل یکسان، غرب باید از نظامی‌سازی اروپا دست بردارد.