صدای سناتور آمریکایی هم برای غزه در آمد

«کریستوفر کونز» سناتور ایالت دلاویر آمریکا روز سه‌شنبه در سخنانی گفت که درد و رنج در غزه غیر قابل قبول بوده و به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: « نتانیاهو پیشتر نیز مخالفت خود را با راه حل دو دولت ابراز داشته اما مردم اسرائیل باید مسیر صحیح را تعیین کنند».

«مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز روز سه‌شنبه در سخنانی درباره بحران گرسنگی در نوار غزه هشدار داد.

صدای سناتور آمریکایی هم برای غزه در آمد

وی در ادامه سخنانش گفت: «صدها هزار نفر در غزه گرسنگی می‌کشند و قحطی با سرعتی باورنکردنی در این باریکه در حال افزایش است».

این مقام ارشد سازمان ملل اضافه کرد: «ارائه کمک‌های بشردوستانه به حدود سیصد هزار نفر در شمال غزه همچنان یک چالش به شمار می‌آید».

دبیر کل سازمان ملل نیز روز دوشنبه گفت که اکثر تلفات حملات اسرائیل به غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه سخنانش تاکید کرد که هیچ چیزی نمی‌تواند مجازات دسته جمعی مردم فلسطین را توجیه کند.

گوترش اضافه کرد: «شبه قحطی، بیماری، سوء تغذیه و مشکلات بهداشتی مردم غزه را تحت شعاع قرار داده است».

 وی گفت: «از 7 اکتبر 152 کارمند سازمان ملل در غزه کشته شدند که بالاترین تلفات سازمان ملل از تاریخ پیدایش آن است».

با گذشت 102 روز از آغاز جنگ، شمار شهدای فلسطینی به بیش از ۲۴ هزار شهید رسیده که ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از قربانیان، کودک هستند. نزدیک به دو میلیون نفر از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه آواره و بیش از ۶۰ درصد زیرساختهای آن یا کاملا ویران شده و یا آسیب جدی دیده است.

طبق گزارش مورخان پس از پایان جنگ جهانی دوم، از مجموع جمعیت ۴.۳ میلیون نفری پایتخت آلمان تعداد ۲.۸ میلیون نفر در برلین اقامت داشتند و ۶۰۰ هزار آپارتمان از بین رفته بود.