جهان به بازگشت ترامپ نیاز دارد

بوریس جانسون ، روز جمعه در مقاله‌ای برای روزنامه انگلیسی «دیلی میل» نوشت: «اگر به واقعیت‌ها نگاه کنیم، جایز است که بگوییم و این همان کاری است که من در حال حاضر انجام می‌دهم، ممکن است ریاست جمهوری ترامپ چیزی باشد که همین الان جهان به آن نیاز دارد.»

 

جانسون در این مقاله از «اهریمن سازی» ترامپ خودداری کرد و نتایج ریاست جمهوری او را منطقی ارزیابی کرد.

جانسون سیاست‌های اقتصادی ترامپ را موفقیت آمیز دانست و اشاره کرد که دولت ترامپ موشک‌های ضد تانک «جاولین» را در اختیار اوکراین قرار داده است.

جانسون در مورد انتظارات خود در مورد سیاست‌های احتمالی ترامپ در قبال اوکراین و در پاسخ به نگرانی‌ها در مورد کاهش حمایت آمریکا از این کشور، نوشت: «الان هر چه درباره ترامپ می‌گویند، من فکر نمی‌کنم که او بخواهد به عنوان یک رئیس‌جمهور در تاریخ باشد که درباره او بگویند کشوری را ترک کرد زمانی در دفاع از آزادی به آن کمک کرده بود. «جانسون اظهار داشت که ترامپ «ممکن است متوجه شده باشد که هیچ توافقی نمی‌تواند با مسکو منعقد شود» و بنابراین او «هر چیزی را که برای پیروزی نیاز دارد» در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

جانسون به تعدادی از اقدامات ترامپ از جمله بمباران سوریه در سال ۲۰۱۸ و ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اشاره کرد و گفت: با جدیت تمام از شما می‌پرسم - آیا فکر می‌کنید اگر دونالد ترامپ در چهار سال گذشته رئیس‌جمهور بود، اکنون هیچ یک از این اتفاقات می‌افتاد؟او گفت: این ترامپ بود که در آغاز سال ۲۰۲۰، با ترور خشونت‌آمیز قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ناگهان جهان را مبهوت کرد. 

جهان به بازگشت ترامپ نیاز دارد

نخست‌وزیر اسبق انگلیس در انتها گفت: «زمینه‌هایی برای این باور وجود دارد که غرب با ترامپ قوی‌تر می‌شود و وضعیت در جهان باثبات‌تر خواهد شد» و این نشان می‌دهد که ترامپ درگیری در اوکراین را متوقف می‌کند و اگر او رئیس جمهور ایالات متحده بود از تشدید جنگ در خاورمیانه جلوگیری می‌کرد. 

نکته قابل توجه این است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. ترامپ به عنوان محتمل‌ترین سیاستمداری برای کسب حق نامزدی برای حزب جمهوری خواه در نظرسنجی‌های عمومی پیشتاز است.