اذعان روزنامه آمریکایی به قدرت بی نظیر جنبش حماس

 روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی در خصوص جنبش حماس نوشت: برآوردهای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که جنبش حماس هنوز تجهیزات و مهمات کافی برای هدف قرار دادن اسراییل طی چند ماه را دارد.

در ادامه این گزارش به نقل از مسوولان صهیونیست آمده است: با وجود حمله‌های هوایی و زمینی علیه نوار غزه هدف تل آویو مبنی بر نابودی جنبش حماس هنوز محقق نشده است.

سایت صهیونیستی I24news نیز با انعکاس این گزارش به نقل از وال استریت ژورنال نوشت: طبق برآورد سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اسراییل تنها توانسته ۲۰ تا ۳۰ درصد از نیروهای حماس در غزه را هدف قرار دهد. با وجود گذشت بیش از ۱۰۰ روز از آغاز حمله علیه نوار غزه اما جنبش حماس توانسته مقاومت کند و این آمار و ارقام تایید کننده این مساله است.

در ادامه این گزارش آمده است: جنبش حماس علاوه بر این به دنبال بازسازی نیروهای پلیس وابسته به خود و استقرار آن‌ها در بخش‌های مختلف نوار غزه است. این جنبش در جریان جنگ علیه نوار غزه اقدام به بهبود تاکتیک‌های جنگی خود و همسان سازی آن‌ها با شرایط جنگی در کنار استفاده از گروه‌های کوچک و ایجاد کمین برای نیروهای اسراییلی کرد.

لازم به ذکر است که سال ۲۰۲۱ ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای حماس را حدود ۳۰ هزار نفر برآورد کرده بود.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز پیشتر در گزارشی مستند تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مساحتی کوچک‌تر از تصورات خود در طرح‌هایش از آغاز جنگ را در غزه تحت کنترل گرفته است.

اذعان آمریکا به قدرت بی نظیر جنبش حماس

این روزنامه اشاره کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طبق طرح‌های خود تضمین کرده بود کنترل شهرهای غزه، خان‌یونس و رفح را تا اواخر دسامبر در دست خواهد گرفت.

همچنین نیویورک تایمز به نقل از مقامات نظامی صهیونیست نوشت که بازگرداندن اسیران صهیونیست نزد مقاومت از غزه و نابودی حماس اکنون دو هدف ناسازگار هستند.