ده‌ها نظامی زن از ادامه خدمت در ارتش اسرائیل خودداری کردند

 روزنامه «یدیعوت آحارنوت» نوشت: به دنبال حوادث هفتم اکتبر ( عملیات طوفان الاقصی ) ۵۰ نظامی زن از خدمت اجباری در یگان های شناسایی مرزی ارتش اسراییل ( رژیم صهیونیستی ) سرباز زدند.

چند روز قبل نیز رادیو رسمی رژیم اشغالگر اسرائیل گزارش داد که تعدادی از نظامیان ذخیره در ارتش این رژیم از شرکت در جنگ در داخل نوار غزه خودداری کرده اند.

این رادیو گزارش داد: نظامیانی که از شرکت در جنگ امتناع کرده اند از تفاوت های جدی در سطح آموزش نظامی صحبت کرده اند و معتقدند که برای جنگ در داخل اسراییل (سرزمین های اشغالی) آموزش دیده اند و نه در غزه.

خاطرنشان می شود که پیشتر رسانه‌های صهیونیستی از افزایش آسیب‌های روحی و روانی در بین نظامیان این رژیم با توجه به ادامه حماسه طوفان الاقصی خبر داده بودند.

رسانه‌های صهیونیستی در ماه‌های اخیر گزارش دادند که هزاران نظامی رژیم اسرائیل که از جنگ در نوار غزه مرخص شده اند، از فشارهای روانی پس از خارج شدن از جنگ رنج می‌برند.

در ابتدای ماه جاری میلادی، وب سایت صهیونیستی «واللا» تحقیقاتی را منتشر کرد که بر اساس آن یک هزار و ۶۰۰ نظامی و افسر رژیم اسرائیل از آسیب‌های روحی جنگ رنج می‌برند که بر اساس این تحقیقات، حداقل ۲۵۰ نفر از آنها از جنگ مرخص شده‌اند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در ۱۵ مهرماه و آغاز بمباران های وحشیانه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی غزه توسط رژیم صهیونیستی و پس از چندی یورش زمینی نظامیان صهیونیست به نوار غزه، رزمندگان مقاومت نیز به مقابله با نظامیان نظامیان صهیونیست پرداخته اند. ارتش رژیم اسرائیل در ۲۷ اکتبر (پنجم آبان) حمله زمینی به نوار غزه را آغاز کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی رسما فقط به هلاکت حدود ۵۸۰ نظامی خود و زخمی شدن ۲ هزار و ۳۰۰ نظامی نظامی دیگر در طول جنگ غزه اذعان کرده است.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، آمار تلفات و زخمی‌هایی که ارتش اسرائیل اعلام می‌کند با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

همین دیروز بود که شمار زیادی از نظامیان رژیم صهیونیستی در کمین گردان های القسام گیر افتادند و تعداد زیادی از آنها به هلاکت رسیدند که مقامات رسمی تل آویو تنها مدعی هستند که این تعداد ۲۱ تن بوده است، این درحالی است که رسانه های صهیونیست نیز شمار آنها را ۵۰ تن اعلام کردند.

 در حالی که رسانه ها و منابع صهیونیستی شمار نظامیان کشته شده دیروز صهیونیست ها را بیش از ۵۰ نفر اعلام کرده اند، اما ارتش رژیم صهیونیستی شمار نظامیان به هلاکت رسیده در نوار غزه طی این مدت را فقط ۲۱ نفر اعلام کرد.

هرچند مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات طوفان الاقصی به دنبال کتمان تلفات و خسارت های ارتش تل آویو هستند، اما عملیات منسجم و کوبنده دیروز رزمندگان مقاومت غزه به حدی برای صهیونیست ها دردناک بوده که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسراییل خواستار تحقیق در این باره و جلوگیری از تکرار آن شده است.

هر چه از جنگ غزه می گذرد، دامنه تلفات و خسارت های وارده به صهیونیست‌ها نیز بیشتر می‌شود و هر چه زمان طولانی‌تر می‌گردد، خستگی و ترس نظامیان صهیونیست نیز بیشتر می شود.

ده‌ها نظامی زن از ادامه خدمت در ارتش اسرائیل خودداری کردند

جنگ نابرابر غزه در حالی وارد یکصد ونهمین روز خود شده که ارتش تا به دندان مسلح رژیم صهیونیستی هر روز به تلفاتش در این منطقه افزوده می شود به حدی که تیپ های مخصوص گولانی و چتربازان با دادن تلفات بسیار زیاد مجبور به عقب نشینی از نوار غزه شده اند؛ این دو تیپ در راس جنگ ارتش صهیونیستی در نوارغزه هستند، زیرا از حیث آموزشی و تجهیزات، بهترین و ستون فقرات نیروهای باصطلاح ویژه رژیم صهیونیستی هستند. در طی حدود دو ماه گذشته، تیپ گولانی متحمل ضربات سنگین به دست رزمندگان مقاومت شده به حدی که بنابر اعلام منابع صهیونیستی یک چهارم از نظامیانش را از دست داده و دهها نفر دیگر از این تیپ نیز زخمی یا معلول شده اند و خروج این تیپ که فرماندهان آن بارها از محو غزه سخن به میان آورده بودند، به مثابه شکست نظامی به ویژه با توجه به تلفات این تیپ در روزهای گذشته است.