ارتش میانمار مسلمانان را به توپ بست

بر اثر حملات توپخانه ای ارتش میانمار به منطقه مسکونی مسلمانان روهینگیا در منطقه بوتیداونگ واقع در ایالت راخین، دست‌ کم ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزاش خبرگزاری آناتولی، نای سان لوین، فعال حقوق مسلمانان روهینگیا و یکی از بنیانگذاران «ائتلاف روهینگیای آزاد» با صدور بیانیه‌ای در رابطه با این حادثه اعلام کرد که دسترسی اینترنتی در منطقه قطع شده و با ورود گروه مسلح ارتش میانمار به برخی از روستاها وضعیت بدتر شده است.

لوین با اشاره به اینکه ارتش میانمار حمله توپخانه ای به این منطقه انجام داد و در این حمله تعداد ز یادی از مسلمان روهینگیا جان باخته و یا زخمی شدند، اظهار داشت: در حملات ارتش دست‌کم ۱۲ مسلمان روهینگیا جان خود را از دست دادند و بیش از ۳۰ نفر نیز زخمی شدند.

لوین با تاکید بر اینکه به دلیل قطع انترنت نمی‌توان تعداد دقیق تلفات را مشخص کرد، اضافه کرد که روستاهای مسلمانان روهینگیا «کاملا عامدانه» هدف قرار گرفتند و بیش از ۸۰ درصد از مردم روستا خانه‌های خود را ترک کرده اند.

ارتش میانمار مسلمانان را به توپ بست

لوین یادآور شد که غیرنظامیان باید تحت قوانین بین المللی محافظت شوند و از میانمار خواست تا از درگیری در مناطق غیرنظامی اجتناب کند.