مخالفت اکثر صهیونیست‌ها با اشغال غزه

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نظرسنجی جدیدی را منتشر کرد که بر اساس آن، ۵۸ درصد صهیونیست‌ها از نحوه مدیریت جنگ علیه غزه توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسراییل ابراز نارضایتی کردند.

براساس این نظرسنجی، فقط ۳۰ درصد صهیونیست ها با نحوه مدیریت جنگ غزه توسط نتانیاهو موافق هستند و ۱۲ درصد نیز اعلام کردند که در این باره نظری ندارند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۴۹ درصد سوال شوندگان با خروج «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» از شورای جنگ مخالفت کرده و ۲۴ درصد نیز با این موضوع موافق هستند. ۲۷ درصد از افراد نظرسنجی شده نیز اعلام کردند که در این باره نظری ندارند.

این در حالی است که ۵۱ درصد افراد نظرسنجی شده، با اشغال غزه و ایجاد شهرک های صهیونیست نشین در این منطقه مخالفت کردند. تنها ۳۱ درصد صهیونیست ها با ایجاد شهرک در غزه موافق بودند و ۱۸ درصد نیز اعلام کردند نظری در این باره ندارند.

 گذشت زمان به نفع کابینه نتانیاهو نیست و هر روز درخواست ها برای استعفای وی بیشتر می شود. باوجود گذشت چهار ماه از جنگ علیه غزه، این کابینه هیچ دستاورد نظامی نداشته و نتوانسته مقاومت فلسطین را از بین ببرد یا اسرای صهیونیست را آزاد کند.

مخالفت ۵۱ درصد صهیونیست‌ها با اشغال غزه

طرح موضوع اشغال غزه و ایجاد شهرک در این منطقه توسط برخی اعضای تندروی کابینه نتانیاهو از جمله مسائلی است که به تنش ها بین سران رژیم صهیونیستی دامن زده و بسیاری از آنها، این طرح را شکست خورده و سیاستی ارتجاعی معرفی کردند.

مقاومت فلسطین در سال ۲۰۰۵، ارتش رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب نشینی از غزه و این رژیم شهرک های این منطقه را تخلیه کرد و از آن خارج شد.