واکنش عراقی‌ها به حملات آمریکا ادامه دارد

 منابع عراقی اعلام کردند که ائتلاف «ادارة الدولة» امروز جلسه اضطراری برگزار می کند.

این منابع بیان کردند که جلسه یادشده در سایه تحولات خطرناک امنیتی در عراق و حملات آمریکا به مناطق عکاشات و القائم در غرب استان الانبار برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر ریاست پارلمان عراق، هیاتی از کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با همکاری با طرف های امنیتی ذیربط تشکیل داد.

به گفته منابع عراقی، وظیفه این هیات، رفتن به مناطقی است که هدف حمله آمریکا قرار گرفته‌اند، از جمله مواضع امنیتی و مناطق غیرنظامی در غرب کشور و اطلاع از جزئیات این حمله است.

پیش از این نیز ریاست پارلمان عراق حمله آمریکا به مواضع امنیتی عراق در دو منطقه عکاشات و القائم و اماکن غیرنظامی مجاوز آن را به شدت محکوم کرد.

ریاست پارلمان اعلام کرده بود که قصد دارد جلسه ای اضطراری طی روزهای آتی برای بررسی تکرار حملات آمریکا به کشور و جلوگیری از تجاوزات نیروهای ائتلاف بین المللی به حاکمیت و جان شهروندان عراقی تشکیل دهد.

از سوی دیگر هیات مساعدت سازمان ملل برای عراق (یونامی) نسبت به عواقب وخامت بار تداوم حملات اخیر به عراق هشدار داد.

یونامی در بیانیه ای نسبت به شهید و مجروح شدن شماری در پی حملات روزهای اخیر، ابراز تاسف و اعلام کرد که تداوم حملات این چنینی ممکن است عواقب وخامت باری داشته باشد.

واکنش عراقی‌ها به حملات آمریکا ادامه دارد

 آمریکا بامداد روز شنبه از انجام حملات به مواضعی در خاک سوریه و عراق خبر داد. آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی‌جویانه نسبت به کشته شدن سه نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته‌ است.

«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تایید حمله آمریکا به غرب کشور خود، تصریح کرد که این حملات، ناقض حاکمیت و با هدف تضعیف دولت بغداد در ایجاد ثبات در کشور صورت گرفته‌ است.

دولت عراق نیز در واکنش به این حملات تاکید کرد که ائتلاف بین‌المللی از ماموریت و اختیارات محول شده به آن، فراتر رفته و به تهدیدی برای امنیت و ثبات عراق تبدیل شده‌ است.

در همین راستا، وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد که در اعتراض به تجاوزات آمریکا به خاک این کشور، کاردار سفارت واشنگتن در بغداد را احضار کرده‌ است.