به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، تیم مبارازت انتخاباتی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در چند تبلیغ تلویزیونی عنوان کرده بود که شرکت سرمایهگذاری "بین" (Bain Capital) که میت رامنی، رقیب جمهوریخواه بنیان گذاشته باعث بسته شدن کارخانههای آمریکایی و انتقال مشاغل آنها به کشورهای دیگر شده است.

میت رامنی می‌گوید که از سال ۱۹۹۹ یعنی در دوره‌ای که این اتفاق افتاده، هیچ نقشی در مدیریت شرکت " بین " نداشته و از باراک اوباما خواست از وی عذرخواهی کند.

رئیس جمهوری آمریکا در انتقاد از عملکرد رامنی گفته بود: فرماندار سابق ماساچوست باید درباره سابقه مدیریت خود با شفافیت صحبت کند و باید درباره دوره مدیریت او در این شرکت تحقیق شود.

رامنی در واکنش به این اظهارات به تندی در این مصاحبه‌ها حمله به سابقه مدیریت خود را " به دور از شان رئیس جمهوری " خوانده است.

به گزارش شبکه خبری بی. بی. سی، هفته‌هاست که دموکرات‌ها در آمریکا رامنی را میلیونری می‌خوانند که با انتقال کارخانه‌های آمریکایی به کشورهای دیگر باعثبیکاری در آمریکا شده است.

در حالی که کمتر از چهار ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، دو رقیب هفته گذشته را به رد و بدل کردن اتهام و انتقاد سپری کردند.

روزنامه بوستون گلوب روز پنج‌شنبه گزارش داد، مدارکی که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه شده با اظهارات رامنی درباره پایان مدیریتش در سال ۱۹۹۹ تناقض دارد.

براساس این گزارش، مدارک مزبور رامنی را " تنها سهامدار، رئیس هیات مدیره، مدیر اجرایی و رئیس شرکت سرمایه‌گذاری بین " در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ معرفی می‌کند.

در این دوره شرکت " بین " مسئول کارخانه‌هایی بود که یا ورشکست شدند و یا کار و فعالیت خود را به کشورهای دیگر منتقل کردند.

تیم مبارزات انتخاباتی اوباما، میت رامنی را متهم کرد که با پنهان کردن واقعیت در مدارک رسمی مربوط به مبارزات انتخاباتی قانون فدرال را نقض کرده است اما این در حالی است که میت رامنی این اتهام را صریحا رد کرده است.

رامنی و مشاورانش می‌گویند: او در سال ۱۹۹۹ شرکت بین را ترک کرده تا مدیریت المپیک " سالت لیک سیتی " را به عهده بگیرد.

یک وب سایت مستقل به نام "فکت چک" روز پنجشنبه اعلام کرد، هیچ شاهدی حاکی از آن که رامنی در زمان مورد نظر "بین" را مدیریت میکرده نیافته و احتمالا تنها یک "مالک غایب و غیرفعال" بوده است.