به گزارش افکارنیوز، ایسنا به نقل از روزنامه اماراتي الخليج نوشت: محمد صبيح، معاون دبيركل اتحاديه عرب در امور فلسطين و اراضي اشغالي با صدور بيانيهاي تاكيد كرد: اقدامات رژيم اشغالگر اسرائيل در مشروعيت بخشيدن به شهركسازيهاي خود در اراضي فلسطيني، طبق قوانين بينالمللي باطل است.

وی ادامه داد: شهرک‌سازی‌های اسرائیل هیچ جایی برای مذاکراه باقی نگذاشته است و در حال حاضر مذاکره یا صحبت از صلح بی‌فایده است.

وی افزود: اسرائیل با اقدامات خود در حقیقت راهکار تشکیل دو کشور در مرزهای ۱۹۶۷ را نیز به شکست کشانده است. لذا جایی برای سخن گفتن از روند صلح یا بازگشت به میز مذاکرات در شرایط کنونی وجود ندارد.

در این بیانیه همچنین ضمن هشدار نسبت به پیامدهای ادامه سکوت جامعه جهانی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی، تشکیل کمیته قانونی به ریاست یکی از قضات بازنشسته اسرائیلی از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر این رژیم جهت بررسی نحوه قانونی کردن شهرک‌سازی‌ها به شدت محکوم شده است.

در بیانیه مذکور همچنین قانونی خواندن شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی توسط این کمیته نیز محکوم و اعلام شده است که مسئولان رژیم صهیونیستی از مراجع قضایی به منظور خدمت به منافع خود و تحقق اهدافشان استفاده می‌کنند.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی اقدام اخیر اداره مسئول در امور شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی در معرفی اراضی اشغالی به نام شهرک‌نشینان در کرانه باختری را محکوم و از آن به عنوان اقدامی غیرقانونی یاد کرد.

این مسئول بلندپایه عرب در پایان از جامعه جهانی، کمیته چهار جانبه صلح و شورای امنیت خواست تا به وظایف و مسئولیت‌های خود در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی که باعثناامنی و تهدید ثبات و امنیت بین‌المللی می‌شود، عمل کنند.

صبیح همچنین از جامعه جهانی خواست تا موضعی جدی را در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی که باعثبه شکست کشانده شدن روند صلح می‌شود، اتخاذ کند.