ارتش اسرائیل یک اسیر صهیونیست را در غزه کُشت

شبکه ۱۲ اسرائیل امروز جمعه خبر داد که ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یکی از اسرای اسرائیلی در غزه اذعان کرده است.

ارتش اسرائیل تأیید کرد که «یوسی شرعابی» از اسرای صهیونیست، در جریان یک حمله هوایی به ساختمان مجاور محل اسارت وی، کشته شده است.

اسرائیل

کشتن اسرای صهیونیست توسط نظامیان اسرائیلی پیش از این نیز اتفاق افتاده است. ارتش اسرائیل شامگاه پنج‌شنبه (۲۹ دی) جسد سه اسیر را از تونلی در منطقه «جبالیا» در شمال شرق نوار غزه بیرون کشید.

در رسانه‌های اسرائیلی سؤالات زیادی درباره نحوه مرگ این سه نفر مطرح شد؛ در این خصوص «معیان شرمن» مادر «رون شرمن» (یکی از سه کشته) در صفحه فیس‌بوک خود نوشت «پسرم واقعا کشته شد... اما نه به دست حماس و نه در یک تیراندازی تصادفی، بلکه در یک کشتار برنامه‌ریزی شده از طریق شلیک گازهای سمی».

شرمن همچنین تأکید کرد: «پسرم رون به دلیل اهمال‌کاری جنایت‌آمیز مقامات ارتش و دولت فاسد، اسیر شد، همان کسانی که [بعدا] دستور کشته شدنش را برای تسویه حساب با حماس صادر کردند»

با ادامه کشته شدن اسرای صهیونیست، روند اعتراضات خانواده‌های این اسرا شدت بیشتری گرفته و مخالفان ادامه جنگ، چندین بار در میدان کاپلان مرکز تل‌آویو تجمع کرده و یا در مقابل مقر وزارت جنگ اسرائیل دست به تظاهرات زده‌اند.

با گذشت بیش از 120 روز از جنگ علیه غزه بدون دست‌یابی تل‌آویو به اهداف اعلامی، اعتراضات اسرائیلی‌ها به مقابل خانه نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو رسیده و حالا آن‌ها با صدایی بلندتر خواستار بازگشت اسرای خود هستند؛ به ویژه در شرایطی که بمباران و عملیات نظامی زمینی اسرائیل منجر به کشته‌شدن تعدادی از اسرای صهیونیست شده است.