واکنش آمریکا به استفاده از فسفر سفید در غزه

 روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که وزارت خارجه این کشور در خصوص مطالب منتشر شده در زمینه استفاده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از ماده ممنوعه فسفر سفید در حمله‌های صورت گرفته ضد غزه و لبنان تحقیق می‌کند.

این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی مدعی شده است که این تحقیقات با این هدف انجام می‌شود که مشخص شود سلاح‌هایی که آمریکا به رژیم صهیونیستی داده، به صورت غیر صحیح در کشتار غیرنظامیان استفاده شده است یا نه.

یکی از نمونه‌های انجام این تحقیقات در حمله هوایی است که در روز ۳۱ اکتبر گذشته ضد اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه انجام شده است که در این حمله ۱۲۵ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

این روزنامه آمریکایی می‌افزاید که محققین در این زمینه به تحقیقات خود ادامه می دهند که گفته می‌شود اسرائیل از بمب‌هایی به وزن ۹۰۷ کیلوگرم در این حمله استفاده کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی برای کشتار فلسطینیان ساکن در اردوگاه جبالیا از ۶ بمب یک تنی برای ویرانی کامل این منطقه استفاده کرد. منطقه موردنظر بیشترین تراکم جمعیتی فلسطینیان ساکن در اردوگاه جبالیا را دارا بود و به همین دلیل هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

آمریکا در خصوص استفاده از فسفر سفید در غزه تحقیق می‌کند

فسفر سفید ماده‌ای هوا سوز است که وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد، شروع به سوختن می‌کند و دود سفیدی دارد. این ماده با آب خاموش نمی‌شود و همچنان در دل آب می‌سوزد. اگر این ماده روی اعضای بدن جانداری بریزد، تا عمق بدن وی را می‌سوزاند و هرگز خاموش نمی‌شود و حتی استخوان را هم می‌سوزاند.

اگر مواد روی سر و یا سینه فردی بریزد در کمتر از ۱۰ ثانیه کشته می‌شود اما اگر مواد روی پاها و یا دست‌های فردی ریخته شود، آنقدر سوزش در فرد ایجاد می‌شود که خون را به نقطه جوش می‌رساند و هنگام برگشتن به قلب تمامی اندام‌های نزدیک به قلب را می‌سوزاند تا به قلب برسد.