تعویق ۱۸ ماهه اخراج فلسطینیان از آمریکا

نیویورک تایمز امروز پنجشنبه فاش کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی با انتقاد‌های فزاینده‌ای مواجه است، از اختیارات خود برای به تعویق انداختن اخراج هزاران فلسطینی از آمریکا به مدت ۱۸ ماه استفاده کرده است.

به نوشته این روزنامه، حدود ۶۰۰۰ فلسطینی بر اساس برنامه‌ای به نام Deferred Enforced Departure که به مهاجرانی که کشورهایشان در بحران هستند اجازه می‌دهد در آمریکا بمانند و به طور قانونی کار کنند، واجد شرایط تعویق اخراج هستند.

 بایدن در این خصوص گفت که با توجه به جنگ ادامه دار غزه بسیاری از غیرنظامیان در خطر هستند. بنابراین دستور به تعویق انداختن اخراج برخی فلسطینی‌ها در آمریکا را صادر کرده است.

 این روزنامه گزارش داد که این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده است که بایدن در مورد جنگ به ویژه در میان آمریکایی‌های عرب که قبلاً برای او حوزه قابل اعتمادی بودند، با فشار مواجه است.

تعویق ۱۸ ماهه اخراج فلسطینیان از آمریکا

در هفته‌های اخیر، گروه‌های طرفدار فلسطین در خارج از ستاد‌های انتخاباتی بایدن تظاهرات کردند و شعار «جو نسل‌کش» سر دادند که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور آمریکا را مسئول آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد، می‌دانند.

پیش از این بسیاری از آمریکایی‌های عرب‌تبار و رای‌دهندگان مسلمان این کشور به شبکه آمریکایی سی ان ان گفتند به دلیل حمایت بی‌ چون و چرای جو بایدن از رژیم صهیونیستی و عدم درخواست برای آتش‌بس دائم در غزه، به کارزار انتخاب مجدد او برای یک دوره چهار ساله دیگر ریاست‌جمهوری رای نخواهند داد.