مسئله هسته ای ایران به جنگ سرد جدیدی منجر می شود

به گزارش افکار نیوز به نقل از عصر ایران، ولیام هیگ در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف با مطرح کردن ادعاهای جدیدی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ، گفت: تلاش ایران برای به دست آوردن سلاح هسته ای باعث ایجاد جنگ سرد جدیدی در خاورمیانه می شود که می تواند تهدیدی بزرگتر از نزاع هسته ای میان شوروی سابق و غرب باشد. بحران (مسئله هسته ای ایران) روبه افزایش است زیرا ایرانی ها به صورت شفاف در حال پیشروی در برنامه ساخت سلاح هسته ای هستند.

ایران بارها ضمن تکذیب اتهامات کشورهای غربی، بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش و کاربردهای غیرنظامی آن تاکید کرده است. همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در هیچ یک گزارش های خود نتوانسته ای دلیلی درباره ادعای نظامی بودن برنامه هسته ای ایران ارائه کند.

وزیر خارجه بریتانیا افزود: در صورت دست یابی ایران به سلاح هسته ای، دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه نیز به ساخت بمب هسته ای روی خواهند آورد. این تلاش ها باعثمی شود خطرناک ترین روند گسترش سلاح های هسته ای از زمان اختراع این بمب تاکنون، در خاورمیانه دیده شود. این روند منجر بی ثباتی و بروز جنگ سرد جدیدی می شود که نتایج فاجعه باری در امور جهانی در برخواهد داشت.

رئیس سازمان جاسوسی خارجی این کشور(ام آی ۶) هم گفته است عناصر این سازمان چهار سال پیش توانستند تلاش های ایران برای ساخت بمب اتمی را متوقف کنند.

"جان سوارز" اضافه کرد: عملیات های مخفی عناصر ام آی ۶ ، ایرانی ها را از ساخت بمب اتمی در سال ۲۰۰۸ منع کرد اما به احتمال بسیار، این اتفاق در سال ۲۰۱۴ روی خواهد داد. همین موضوع باعث می شود تا گزینه اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران از سوی آمریکا و اسرائیل تقویت شود.