ممانعت نتانیاهو از آزادی اسرا

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی ( حماس ) تصویری طراحی شده منتشر کرد که حاوی این پیام بود: دولت شما به شما دروغ می‌گوید. این تصویر به تاخیر در دستیابی به توافق در مورد اسرا در کابینه صهیونیستی اشاره داشت.

براساس گزارش عربی پست، عکسی که القسام در اکانت تلگرام خود منتشر کرد، نشان می‌دهد که بنیامین نتانیاهو پرونده‌ای با عنوان «پرونده زندانیان» را در سطل زباله انداخته و آن را با پرونده‌ی دیگری با عنوان «رشوه خواری که منجر به انسجام ائتلاف حاکم می‌شود» جایگزین آن کرده است.

انتشار این عکس مصادف است با لغو نشستی که قرار بود روز دوشنبه بین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نمایندگان خانواده‌های اسرای صهیونیست، برگزار شود. از سوی دیگر، واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که رد درخواست حماس از سوی نتانیاهو برای تکمیل توافق مبادله اسرا به این معنا است که او در پشت پرده مانع از به هدف رسیدن مذاکره‌کنندگان صهیونیست در مذاکرات با هدف دستیابی به توافق می‌شود.

ممانعت نتانیاهو از آزادی اسرا

یک منبع اصلی در جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش قصد دارد مذاکرات را تا زمانی که کمک‌ها به شمال نوار غزه وارد شود، متوقف کند. این منبع برجسته حماس روز شنبه گفت در حالی که گرسنگی مردم فلسطین را می‌بلعد، نمی‌توان مذاکره کرد.