ایلان ماسک: شکست اوکراین حتمی است

 « ایلان ماسک » کارآفرین و میلیاردر آمریکایی در شبکه اجتماعی ایکس که خود مالک آن است با اشاره به مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا برای کمک به اوکراین، نوشت: اضطراب حامیان اوکراین در آمریکا افزایش می‌یابد. خیلی از افراد معتقدند این آخرین پرداخت سنگینی است که اوکراینی‌ها خواهند داشت. آنها هر کاری می‌کنند تا این مبلغ را دریافت کنند.

طبق گزارش راشا تودی، این میلیاردر آمریکایی که پیشتر هم اظهار نظرات مشابهی داشت، افزود: زمان آتش‌بس و مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه فرا رسیده است. اوکراین در این جنگ شکست خواهد خورد و هیچ چیز این مسئله را تغییر نخواهد داد.

شکست اوکراین حتمی است

ایلان ماسک در پایان نوشت: چند نفر دیگر باید بمیرند، تا این حقیقت پذیرفته شود؟ قرارداد صلح یک سال پیش باید منعقد می‌شد. از آن موقع تا الان هزاران مرد برای هیچ کشته شده‌اند و موضع اوکراین روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.

سرانجام پس از ماه‌ها نبرد، ارتش اوکراین روز شنبه از شهر آودیوکا در نزدیکی دونتسک عقب‌نشینی کرد و کنترل این شهر راهبردی به دست نیروهای روسیه افتاد.

قانونگذاران دموکرات آمریکایی شرکت کننده در کنفرانس امنیتی مونیخ هشدار دادند به دلیل نهایی نشدن کمک حدودا ۶۰ میلیارد دلاری درخواستی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای کی‌یف که اخیرا از سوی مجلس سنای کنگره آمریکا تصویب شد اما در مجلس نمایندگان آمریکا معطل مانده، سایه شکست و ناامیدی بر سر سربازان اوکراینی سنگینی می‌کند.