به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، آژانس خبری افریقای جنوبی روز شنبه گزارش داد كه \'آنجلا دالامینی \' همسر ششم \'مسواتی سوم\' پادشاه سوازیلند چند ماه پیش با ترك كاخ شاهی به یكی از كشورهای همسایه فرار كرده است .

براساس این گزارش؛ خانم \ ' دالامینی \ ' قرار است برای دیدن خانه جدیدش به ژوهانسبورگ در افریقای جنوبی سفر کند و این به معنای ترک رسمی خاندان سلطنتی سوازیلند است.

\ ' دالامینی \ ' علت فرارش را مشکلات روحی و روانی ناشی از زندگی در خاندان سلطنتی سوازیلند عنوان کرده است.

این سومین همسر پادشاه سوازیلند است که در طی سالهای اخیر کاخ شاهی را ترک کرده و به خارج از این کشور می رود.

\ ' مسواتی سوم \ ' پادشاه سوازیلند؛ دارای ۱۳همسر است.

فرار زن سوم پادشاه سوازیلند در حالی صورت می گیرد که دولت این کشور در حال آماده شدن برای برگزاری مراسم سنتی و سالانه \ ' رقص نی \ ' که در این کشور \ ' امهلانگا \ ' خوانده می شود؛ در اواخر ماه سپتامبر(شهریور) است.

در این مراسم هشت روزه؛ صدها دختر برگزیده شده در پوششی بسیار کم در برابر ملکه مادر و نیز پادشاه سوازیلند مراسم پایکوبی برپا می کنند.

پادشاه سوازیلند معمولا در این مراسم می تواند از میان آنان یکی را به عنوان همسر جدید برگزیند.

اما امسال برگزاری این مراسم که در سالهای اخیر جنبه توریستی هم پیدا کرده با خطر تحریم از سوی اتحادیه صنفی و کارگری این کشور مواجه شده است.

بگزارش روز شنبه روزنامه \ ' میل گاردین \ '؛ اتحادیه های صنفی و کارگری این کشور خواستار افزایش حقوق ۵/۴درصدی و پایان یافتن اعتصاب معلمان این کشور شده اند.

براساس این گزارش؛ این اتحادیه ها تهدید کرده اند که در صورت موافقت نکردن دولت با این درخواست ها؛ مراسم سالانه و سنتی \ ' رقص نی \ ' را؛ تحریم خواهند کرد.

کنگره اتحادیه کارگری سوازیلند گفته است که از والدین می خواهد که مانع ازحضور دخترانشان در این مراسم شوند؛ مگر انکه دولت با افزایش حقوق سالانه اعضایش موافقت کند.

این مراسم؛ همواره با انتقادهایی در افریقای جنوبی و برخی از کشورهای جهان مواجه است.

روزنامه \ ' میل گاردین \ ' به نقل از منشی سابق پادشاه سوازیلند نوشت که این مراسم نوعی سوءاستفاده از قدرت شمرده می شود.

سوازیلند کشوری است با مساحت ۱۷ هزار و ۳۶۴ کیلومتر مربع در جنوب آفریقا و توسط کشورهای افریقای جنوبی و موزامبیک احاطه شده است.

پایتخت سلطنتی و قانونی این کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری؛ \ ' لوبامبا \ ' و پایتخت اداری آن شهر \ ' مبابانه \ ' است.

سوازیلند پس از سالهای تحت الحمایگی انگلیس؛ در ۶ سپتامبر ۱۹۶۸(۱۳۴۷)، از این کشور اعلام استقلال کرد.

تا سال ۱۹۸۶(۱۳۶۵) پادشاه \ ' مسواتی دوم \ ' بر سوازیلند حکومت می‌کرد و پس از او پسرش \ ' مسواتی سوم \ ' در ۲۵ آوریل ۱۹۸۶ میلادی جایگزین پدر شد.

سوازیلند به لحاظ رشد اقتصادی و تولید ناخالص ملی؛ یکی از عقب مانده ترین اقتصادهای جهان شمرده می شود.

براساس گزارش های منتشر شده ۶۰ درصد از مردم این کشور با کمتر از ۲ دلار در روز زندگی می کنند.

پادشاه سوازیلند در حال حاضر بدلیل شیوه زندگی و نوع حكومت داری و خودداری از پذیرش اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این كشور با انتقاد های زیادی مواجه است .