اعلام همبستگی کوبا با رئیس جمهور برزیل در برابر اسرائیل

میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا با رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، که به دلیل محکومیت عملیات نظامی اسرائیل در غزه در اسرائیل شخصیتی نامطلوب اعلام شد، ابراز همبستگی کرد.

دیاز کانل شجاعت لولا را ستود و گفت شجاعت او را «تشویق می‌زند و تحسین می‌کند». رئیس جمهور کوبا گفت: شما همیشه در سمت راست تاریخ خواهید بود.

لولا در ۱۸ فوریه شباهتی بین بمباران اسرائیل در غزه و جنایات آلمان نازی ترسیم کرد. لولا در آدیس آبابا، جایی که در نشست اتحادیه آفریقا شرکت کرد، به خبرنگاران گفت: آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد جنگ نیست، نسل‌کشی است. این جنگ سربازان علیه سربازان نیست. این جنگ بین یک ارتش بسیار آماده و زنان و کودکان است.

اعلام همبستگی کوبا با رئیس جمهور برزیل در برابر اسرائیل

رئیس‌جمهور برزیل ادامه داد: آنچه در نوار غزه با مردم فلسطین در حال رخ دادن است در هیچ مرحله دیگری از تاریخ رخ نداده است. در واقع، زمانی که هیتلر تصمیم به کشتن یهودیان گرفت، این اتفاق افتاده بود.

این یکی از تندترین اظهارات رئیس جمهور چپگرای برزیل در رابطه با جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه از زمان آغاز آن در ۷ اکتبر است. 

پیشتر اوو مورالس، رئیس‌جمهور سابق بولیوی اعلام کرد اینکه رژیم صهیونیستی رئیس‌جمهور برزیل را عنصر غیرمطلوب خوانده است، نه تنها ننگ نیست بلکه افتخار و مزیت است.