به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه اینترنتی یاهو نیوز ، دیلما روسف تصریح کرد دولت برزیل قصد دارد به جای اجرای سیاستهای ریاضتی شبیه آنچه در اروپا اجرا شده است ، مالیاتها را کاهش داده و برنامه های اجتماعی خود را مانند گذشته ادامه دهد .

بر اساس این گزارش، رییس جمهور برزیل ضمن انتقاد شدید از اجرای سیاستهای ریاضتی در اتحادیه اروپا گفت، کاهش سطح دستمزدها و افزایش مالیاتها در کشورهای اروپایی بی شک به ضرر رشد و رونق اقتصادی اروپا خواهد بود.

وی افزود برزیل برای مقابله با بحران اقتصادی مسیر متفاوتی را انتخاب کرده است. ما نمی توانیم سیاستهای ریاضتی شبیه اروپا را برای مقابله با بحران اقتصادی برزیل اجرا کنیم. مسیر ما در راستای حفظ سرمایه گذاری، کاهش مالیاتها و ادامه اجرای برنامه های حمایت اجتماعی خواهد بود.

بر این اساس وی افزود برزیل به عنوان ششمین اقتصاد بزرگ جهان حقوق کارگری را محدود نخواهد کرد و با اجرای سیاستهای مناسب پولی و ارزی از کاهش ارزش رئال برزیل در برابر دلار جلوگیری خواهد کرد. ادامه روند نزولی ارزش رئال در برابر دلار بی شک به ضرر صنایع بزرگ این کشور خواهد بود.

بر اساس این گزارش، رییس جمهور برزیل از اقدام بانک مرکزی این کشور برای کاهش نرخ بهره بانکی طی ماههای اخیر حمایت کرده است. وی گفت دولت قصد دارد هزینه تولید داخلی را با اجرای اقدامات منظم و هماهنگ کاهش دهد.

برزیل طی ماههای اخیر تحت تاثیر بحران بدهی و مالی منطقه یورو و کاهش رشد اقتصادی چین ، با کاهش رشد اقتصادی روبرو شده است . رشد اقتصادی برزیل از ۷.۵ درصد در سال ۲۰۱۰ میلادی به کمتر از ۲.۷ درصد در سال ۲۰۱۱ رسیده است . بانک مرکزی برزیل نیز به تازگی پیش بینی کرده است رشد اقتصادی این کشور امسال به کمتر از ۲.۵ درصد خواهد رسید .