در محله «الزیتون» در نوار غزه چه می‌گذرد؟

درحالی که وارد صد و سی و هشتمین روز از جنگ غزه شده‌ایم، منابع رسانه‌ای از درگیری‌های شدید میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان دشمن به ویژه در محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه خبر می‌دهند.

منابع تاکید کردند که تعداد تلفات ارتش اشغالگر در این درگیری‌ها همچنان بالا می‌رود و احتمال بیشتر شدن آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار المیادین، در پی تلاش‌ ارتش اشغالگر برای ورود خودروهای نظامی آن و پیشروی در محله الزیتون، درگیری‌های خشونت‌آمیزی میان رزمندگان فلسطینی با نیروهای دشمن اتفاق افتاد.

یک منبع مقاومت فلسطین اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی بین عناصر مقاومت و ارتش دشمن صهیونیستی در مناطق جنوبی محله الزیتون واقع در جنوب شرقی شهر غزه در جریان است.

به گفته این منبع، مبارزان مقاومت تانک‌های دشمن صهیونیستی را با موشک‌های ضد زره هدف قرار داده و آنها را در چهارراه‌ دولت و اطراف خیابان هشتم و ورودی خیابان بیمارستان متوقف کرده‌اند.

این منبع در گفت‌وگو با المیادین تصریح کرد که دشمن از استحکامات زیادی برای ورود به محله الزیتون از منطقه جنوبی آن استفاده کرده و از بامداد امروز به دنبال پیشروی در عمق این منطقه است.

در محله «الزیتون» در نوار غزه چه می‌گذرد؟

این منبع افزود: جنگنده‌های دشمن صهیونیستی نیز کمربند آتش گسترده‌ای را در مرکز محله الزیتون ایجاد کرده ومنازل مسکونی و اراضی کشاورزی را هدف قرار می دهند که در جریان این حملات تعداد زیادی از فلسطینی‌ها به شهادت رسیده اند و پیکر بسیاری از آنها همچنان زیر آوارها مانده است.

سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که رزمندگان آن یک گروه از نظامیان صهیونیست را در خانه‌ای در غرب خان یونس هدف قرار دادند که شمار زیادی کشته و زخمی در میان آنها به جا گذاشت.