رایزنی وزیران خارجه ترکیه و آمریکا درباره غزه

«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه بامداد پنجشنبه در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود دیدار و رایزنی کرد.

رسانه‌های ترکیه‌ای به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش دادند که فیدان و بلینکن درباره گام‌ها برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه گفتگو کردند.

این منبع دیپلماتیک که نام یا مقامش فاشد نشد، گفت: «فیدان و بلینکن درباره اقداماتی که می‌توان برای تضمین آتش‌بس در نوار غزه در اسرع وقت اتخاذ کرد، گفتگو کردند».طبق این گزارش، وزیران خارجه ترکیه و آمریکا همچنین در مورد جنگ اوکراین، روند گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، مذاکرات بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد معاهده صلح و سایر رویدادهای منطقه‌ای و همچنین برنامه دیدارهای سطح بالا در دوره آتی گفتگو کردند.

بامداد پنجشنبه همچنین وبگاه «آکسیوس» گزارش داد که «ویلیام بِرنز» رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا روز جمعه به پاریس می‌رود تا با مقامات قطری، مصری و صهیونیست درباره توافقی برای آزادی اسرای صهیونیست و توقف درگیری در غزه گفتگو کند.

رایزنی وزیران خارجه ترکیه و آمریکا درباره غزه

«سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس هم ضمن انتقاد شدید از نفاق و دورویی آمریکا، تأکید کرد که آمریکایی‌ها درباره تشکیل کشور فلسطین، حرف‌های زیبایی می‌زنند، ولی در عمل، فقط از اسرائیل حمایت می‌کنند.