انگلیس خودرو‌های اسقاطی را به اوکراین اهدا می‌کند

صادق خان، شهردار لندن بالاخره اجازه داد خودرو‌هایی که طبق طرح اولِز (Ulez) اسقاط می‌شوند، برای خدمات پزشکی و بشردوستانه به اوکراین ارسال شوند.

شهردار لندن تأیید کرد که به اداره حمل و نقل لندن (TfL) دستور داده شده است که طرح اسقاط برای آلایندگی بسیار کم (Ulez) را اصلاح کند تا از خودرو‌های 4x4 غیرمنطبق در اوکراین برای حمایت از تلاش‌های بشردوستانه و پزشکی استفاده شود.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که مارک هارپر، وزیر حمل و نقل، پیشنهاد کرد که این خودرو‌ها به اوکراین فرستاده شوند. تلگراف قبلا فاش کرده بود که چگونه صادق خان در سپتامبر سال گذشته پیشنهاد ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف را برای ارسال برخی از وسایل نقلیه غیر منطبق با طرح اولز به اوکراین به جای انباشت آهن قراضه رد کرده بود.

 خان در ابتدا گفته بود که معتقد است که تغییر طرح اولز برای صادرات وسایل نقلیه براساس قوانین فعلی امکان‌پذیر نیست، قوانینی که بیان می‌کند رانندگان می‌توانند در صورت اسقاط وسیله نقلیه‌ای که آلودگی چندانی ندارند، یک‌بار مبلغ ۲۰۰۰ پوند دریافت کنند. 

اکنون، پنج ماه پس از پیشنهاد اولیه ایده ارسال خودرو‌ها به اوکراین، اداره حمل و نقل لندن اصلاحات لازم را برای اجازه دادن به خودرو‌ها انجام خواهد داد. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که هارپر به خان گفت هیچ «مانع قانونی» برای اهدای خودرو‌های طرح اسقاط اولز به اوکراین وجود ندارد.

خان می‌گوید این طرح‌ها، که ممکن است طی هفته‌ها اجرا شوند، به رفع نیاز‌های پزشکی و بشردوستانه کمک می‌کنند و در عین حال به حذف وسایل نقلیه آلاینده قدیمی از جاده‌های لندن کمک می‌کنند.

متقاضیان می‌توانند خودرو‌هایی را که مطابق با طرح اولز نیستند در ازای دریافت کمک هزینه ۲۰۰۰ پوندی برای ارسال به اوکراین اهدا کنند.

انگلیس خودرو‌های اسقاطی را به اوکراین اهدا می‌کند

خدمات آمبولانس لندن (LAS) قصد دارد با اهدای ۵۰ آمبولانس از کار افتاده به اوکراین - ۱۰ دستگاه در چند هفته آینده و ۴۰ دستگاه دیگر تا پایان تابستان به این رویداد بپیوندد.

طرح اسقاط برای همه لندنی‌ها با یک وسیله نقلیه واجد شرایط غیر منطبق با اولز باز است و نقشی کلیدی در ماموریت برای پاکسازی هوای سمی شهر لندن ایفا می‌کند.