بیش از نیمی از نیویورکی‌ها فقیر هستند

گزارش جدید بزرگترین سازمان ضد فقر در نیویورک با نام سازمان رابین هود نشان می دهد بیش از 50 درصد ساکنان نیویورک فقیر هستند و در طبقه افراد کم درآمد قرار می گیرند و احتمالا با چالش هایی در تامین هزینه های اساسی زندگی روبرو هستند.

تعداد افراد فقیر در سراسر این شهر، طی سال‌های 2021 تا 2022، از 1/5 میلیون نفر به 2 میلیون نفر افزایش یافته است. این رقم شامل 420 هزار کودک می شود که به معنای یک چهارم کل کودکان این شهر است.

محققان در سال 2021 دریافتند که 260 هزار کودک در فقر زندگی می کنند و این بدان معناست که نرخ فقر کودکان تنها در یک سال، 66 درصد افزایش یافته و از 15 درصد به 25 درصد رسیده است.

براساس این گزارش، به طور کلی نرخ فقر از 18 درصد به 23 درصد افزایش یافته است که این به معنای بزرگترین جهش یک ساله در نرخ فقر از زمان جمع آوری آمار توسط این سازمان است.

در مقایسه نتایج تحقیقات اداره ملی سرشماری آمریکا نشان می دهد نرخ فقر در سراسر آمریکا در سال 2022 ، 11/5 درصد معادل 38 میلیون نفر بوده است. این بدان معناست که نرخ فقر در نیویورک دو برابر نرخ متوسط ملی فقر در سال 2022 بوده است.

همچنین براساس این گزارش، نیویورکی هایی که زیر خط فقر زندگی می کنند تنها کسانی نبودند که در سال 2022، برای گذراندن زندگی تلاش می کنند. بیش از 4/6 میلیون نفر معادل 56 درصد درآمدی کمتر از 200 درصد خط فقر دارند.   

علاوه بر این، مردم نیویورک دو برابر بیشتر از قبل، با مشکلات و سختی های پرداخت هزینه های مسکن، انرژی، صورتحساب تلفن، و هزینه های تامین غذا در مقایسه با افرادی که بالاتر از خط فقر 200 درصدی زندگی می کنند، روبرو بودند.

براساس این گزارش، نیویورکی های لاتین تبار در سال 2022 با 26 درصد، دو برابر بیشتر از سفیدپوستان این شهر با 13 درصد تحت تاثیر فقر بودند. نرخ فقر برای آمریکایی های آسیایی تبار و آمریکایی های آفریقایی تبار به ترتیب با 24 و 23 درصد تقریبا به یک اندازه بوده است.

به علاوه در این گزارش مشخص شد که زنان این شهر در مقایسه با مردان توانایی کمتری برای تامین استانداردهای زندگی دارند و میزان زنان فقیر در مقایسه با مردان 5 درصد بیشتر است. همچنین 5 درصد زنان مشکلات سلامتی بیشتری را نسبت به مردان در نتیجه مشکلات مالی افزون تر، تجربه می کنند.

همچنین افرادی که زیر خط فقر زندگی می کنند، اغلب نمی توانند به طور منظم غذاهای سالم بخورند. دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت نیز به لحاظ مالی برای بسیاری از مردم این طبقه امکان پذیر نیست و این بدان معناست که نرخ مرگ و میر در آنها بیشتر است.

حدود یک سال پیش نیز مطالعه ای در دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که فقر در آمریکا در سال 2019 حدود 10 برابر بیشتر از همه قتل‌ها کشته داده است.

یافته دیگر این است که افرادی که با فقر زندگی می‌کنند -کسانی که درآمد کمتر از 50 درصد متوسط درآمد ایالات متحده دارند - پس از ورود به 40 سالگی خود بسیار بیشتر از کسانی که درآمد کافی و مناسب‌تری دارند می‌میرند.

همچنین در این مقاله آمده است، از آنجایی که برخی از گروه‌های اقلیت قومی و نژادی به مراتب بیشتر در فقر هستند، برآوردها می‌تواند درک نابرابری‌های قومی و نژادی در امید به زندگی را بهتر نشان دهد.