امتیازگیری مقاومت فلسطین از رژیم اسرائیل

«باراک رابید» نویسنده و ‌تحلیلگر سیاسی پایگاه صهیونیستی خبری «والا»، به آخرین تغییر و تحولات مربوط به موضع تل آویو درباره روند مذاکرات مربوط به توقف جنگ علیه غزه و تبادل اسیران بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: موضع اسرائیل در مذاکرات با عقب نشینی همراه بوده است.

رابید تن دادن رژیم اسرائیل به آزاد کردن اسیران بیشتری در قبال اسیران صهیونیست را از جمله عقب نشینی های مقامات صهیونیست دانست و گفت: تل آویو از هر اسیر اسرائیلی مقابل سه اسیر فلسطینی به هر اسیر مقابل ۱۰ اسرائیل عقب نشسته است.

وی همچنین موافقت رژیم اسرائیل برای آزاد کردن شماری از اسیران فلسطینی که در گذشته علیه صهیونیست ها عملیات انجام داده بودند، از جمله عقب نشینی های دیگر تل آویو در پرونده تبادل اسیران برشمرد گفت: تغییر دیگر اینکه اسیرانی که اسرائیل آنها را آزاد خواهد کرد، شامل آنانی است که در کشتن اسرائیلی ها مشارکت داشته‌اند.

«باراک رابید» افزود: تغییر در موضع تل آویو، موافقت با بازگشت آوارگان به شمال غزه، در مرحله نخست از توافق است.

امتیازگیری مقاومت فلسطین از رژیم اسرائیل

این درحالی است که پیش از این روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که یک هیات صهیونیستی متشکل از اعضای سرویس‌های موساد و شاباک امروز دوشنبه وارد دوحه پایتخت قطر می‌شود تا مذاکرات با میانجی‌های قطری درباره جزئیات توافق مبادله اسرا را آغاز کند.

بر اساس این گزارش، در مذاکرات دوحه درباره مسائل مربوط به توافق احتمالی از جمله مذاکره درخصوص فهرست اسامی اسرای صهیونیستی که آزاد خواهند شد، اسامی اسرای فلسطینی که آزاد می‌شوند، شرایط آتش بس از جمله خروج ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه، موضوع توقف عملیات جمع آوری اطلاعات از غزه و بازگشت محدود فلسطینیان از جنوب نوار غزه به شمال آن، صحبت می‌شود.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شنبه شب اعزام هیاتی برای تکمیل مذاکرات با حماس بر سر مبادله اسیران به قطر را تصویب کرد. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که هیات این رژیم با سطحی کمتر از سطح نمایندگی که در کنفرانس پاریس شرکت کرد، به دوحه می‌رود.