در غزه گیاهان را به جای غذا می‌خورند

آکسفام که موسسه ای متشکل از ۱۵ سازمان در ۹۸ کشور است، هشدار داد که «زمان طلایی» برای تولید محصولات کشاورزی در غزه با بمباران و بسته شدن بخش شمالی توسط رژیم صهیونیستی در حال از دست رفتن است؛ اتفاقی که در نتیجه آن و به دلیل از بین رفتن تولیدات کشاورزی محلی، سوءتغذیه و گرسنگی تشدید خواهد شد.

این موسسه خیریه امدادی در گزارشی اعلام کرد که با محدودیت‌های شدید اعمال شده توسط اسرائیل برای ورود کمک‌های بشردوستانه، غنی ترین زمین‌های کشاورزی به عنوان بزرگترین منابع میوه و سبزیجات از بین می‌رود.

در بخشی از این گزارش آمده است: از بین رفتن تولیدات کشاورزی محلی، سوءتغذیه و گرسنگی را تشدید می‌کند و به قحطی برای حدود ۳۰۰ هزار نفری که اکنون در شمال غزه زندگی می‌کنند، منجر می‌شود.

آکسفام همچنین به گسترش سوءتغذیه و گزارش‌های مرگ و میر ناشی از گرسنگی اشاره کرد و به شرکای خود اشاره کرد که آنها به نوشیدن آب فاضلاب، خوردن گیاهان و استفاده از خوراک حیوانات برای تهیه نان روی آورده اند.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از چهار ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی که تلاش‌های میانجی‌ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان به جنایت خود ادامه داده و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه‌ای دیگر در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کودک کش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده که حملات گسترده‌ای را طی روزهای آتی به این شهر انجام خواهد داد؛ حملاتی که با همدستی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا صورت می‌گیرد.

در غزه گیاهان را به جای غذا می‌خورند و از علوفه نان تهیه می‌کنند

رژیم صهیونیستی در کنار تجاوزهای بی‌وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی نیز اوضاع را فاجعه بارتر کرده است.