شلیک ناوچه آلمانی به سمت پهپاد آمریکایی

به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آلمان تایید کرد که این حادثه روز دوشنبه رخ داد.

بوریس پستوریوس وزیر دفاع آلمان گفت که تلاش ناوچه «هسن» برای شناسایی یک پهپاد ناشناس ناکام ماند و در نتیجه به سمت آن شلیک کرد اما این شلیک «موفقیت‌آمیز نبود».

وی افزود که بعدا مشخص شد شیء پرنده یک «پهپاد شناسایی» بوده است.

به نوشته هفته‌نامه آلمانی اشپیگل، ناوچه هسن ۲ موشک به سمت این پهپاد شلیک کرد اما این موشک ها به دلیل «نقص فنی» در دریا سقوط کردند.

شلیک ناوچه آلمانی به سمت پهپاد آمریکایی

این نشریه به نقل از منابعی که نامشان را فاش نکرد، افزود این پهپاد یک «ریپر آمریکایی» بود و به نظر می‌رسد که «بعنوان بخشی از ماموریت ضدترور آمریکا» در دریای سرخ فعالیت می‌کرد.

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه نوشت که برخی «پهپادهای رزمی آمریکا در منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرند که ارتباطی با عملیات در دریای سرخ ندارند.»

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد، شلیک ناوچه هسن پس از آن رخ داد که هیچ یک از متحدان این کشور گزارشی در مورد حضور یک پهپاد در منطقه ندادند.

اشپیگل نوشت، مقام‌های نظامی معتقدند این حادثه نشان داد که همکاری میان متحدان در ماموریت‌های مختلف در مناطق اطراف یمن «باید بهبود یابد.»

هسن اوایل هفته جاری بعنوان بخشی از ماموریت اتحادیه اروپا برای کمک به آنچه که تضمین امنیت کشتیرانی در دریای سرخ خوانده شده است، وارد منطقه شد.

ارتش آلمان چهارشنبه مدعی شد که این ناوچه سه‌شنبه شب ۲ پهپاد را که توسط حوثی‌های یمن پرتاب شده بودند، سرنگون کرد.

از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، ارتش یمن اعلام کرد در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، کشتی‌های صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین‌های اشغالی را هدف عملیات خود قرار داده یا توقیف کرده است.

ارتش یمن پیش از این بارها اعلام کرده است که به اعمال محدودیت علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی را تا توقف جنایات جنگی اشغالگران علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهد.