موساد درباره مذاکرات دروغ می‌گوید

روزنامه «معاریو» در این باره به نقل از منابع مطلع نوشت، موساد تلاش می‌کند تا این‌گونه جلوه دهد که جنبش حماس به معامله تبادل اسرا بی‌توجه است، اما چنین چیزی صحت ندارد.

این منابع گفتند: امروز اگر کسی در مذاکرات سرسخت است، آن طرف اسرائیلی است.

این منابع همچنین اعلام کردند: اختلافات میان سطوح سیاسی و حرفه‌ای کابینه اسرائیل باعث شده که مذاکرات با شکست مواجه شود.

معاریو در ادامه به نقل از یک منبع امنیتی «بلندپایه» درباره کشته‌شدن اسرای صهیونیست در نوار غزه در جریان حملات رژیم اشغالگر گزارش داد: زمان در حال سپری‌شدن است و به این زودی‌ها مذاکره فایده‌ای نخواهد داشت؛ چراکه گروگانی در غزه (اسرای صهیونیست) باقی نخواهد ماند.

آمریکا، قطر و مصر در تلاش هستند تا قبل از ماه رمضان به توافق آتش‌بس در غزه دست یابند، اما مذاکراتی که هفته گذشته در قاهره برگزار شد، به هیچ نتیجه ملموسی منجر نشد.

موساد درباره مذاکرات دروغ می‌گوید

رسانه‌های مصری در این باره گزارش داده بودند که میانجیگران در قاهره تلاش کردند شکاف میان حماس و رژیم صهیونیستی را ترمیم کنند، اما تلاش‌های آنها به نتیجه نرسید.

پس از اتمام مذاکرات در قاهره شبکه الجزیره نیز به نقل از منابع مطلع خود گزارش داد: اسرائیل درخواست حماس برای آتش‌بس پایدار، خروج ارتش آن از نوار غزه و بازگشت بی‌قیدوشرط آوارگان را رد کرد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.