آغاز ماه رمضان بدون آب و غذا در شمال غزه

براساس گزارش آناتولی، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای گفت: تیم‌های پزشکی شبانه‌روز در شمال غزه کار می‌کنند و چیزی برای تغذیه پیدا نمی‌کنند. تیم‌های پزشکی در شمال غزه بر اثر کمبود وعده‌های غذایی جسم خود را از دست دادند.

او ادامه داد که بیش از ۲۰۰۰ پرسنل بهداشتی در شمال غزه ماه مبارک رمضان را بدون سحری و افطار آغاز می‌کنند و از نهاد‌های بین‌المللی و امدادی خواست تا غذا‌های آماده را فراهم کنند تا تیم‌های پزشکی بتوانند کار خود را انجام دهند.

ماه رمضان امسال در حالی آغاز می‌شود که جنگ اسرائیل در نوار غزه از ۷ اکتبر در بحبوحه تلاش‌های کشورهای عربی و بین المللی برای برقراری آتش بس در اسرع وقت ادامه دارد. در نتیجه جنگ و محدودیت‌های رژیم صهیونیستی، ساکنان غزه، به ویژه مناطق شمالی آن، به دلیل کمبود شدید مواد غذایی، آب، دارو و سوخت در آستانه قحطی قرار گرفته‌اند و حدودا دو میلیون فلسطینی از نواری که ۱۷ سال است در محاصره این رژیم است، آواره شده‌اند.

آغاز ماه رمضان بدون آب و غذا در شمال غزه

در همین حال با به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها برای اعلام آتش‌بس در غزه پیش از ماه مبارک، جنبش حماس اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار آتش‌بس نیست و در راه آن سنگ‌اندازی می‌کند.