اسکان آوارگان چالش پیش رو در جنگ علیه حزب‌الله است

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در گزارشی از آماده شدن رژیم اسرائیل برای جنگ گسترده با حزب الله لبنان خبر داد و نوشت: ارتش اسرائیل در حال ساخت پناهگاه برای شهرک نشینانی است که به خاطر قدیمی بودن محلات، فاقد پناهگاه هستند.

این رسانه صهیونیستی افزود: در صورت حمله موشکی حزب الله، افراد باید در فاصله زمانی کمتر از یک دقیقه به پناهگاه دسترسی داشته باشند، اسرائیل در ۲ ماه گذشته، تلاش برای ایجاد پناهگاه های جمعی را آغاز کرده و امکانات بهداشتی و غذایی زیادی را در این مکان ها تجمیع کرده است.

یدیعوت آحارنوت، انتقال ساکنان شمال سرزمین های اشغالی به مناطق مرکزی و جنوب را از جمله دیگر طرح های رژیم اشغالگر دانست که به خاطر مخالفت توده صهیونیست ها با آن، از دستور کار این رژیم خارج شد.

این رسانه صهیونیستی از پر بودن هتل ها از شهرک‌نشینانی خبر داد که از خط مقدم در «نقب غربی» و «جلیله» در شمال سرزمین های اشغالی تخلیه شده‌اند و نوشت: ۸۰ هزار بسته غذای خشک برای پناهگاه ها تهیه و ۱۰ هزار اتاق خالی در هتل ها برای اسکان شهرک نشینان آماده شده که این میزان اتاق، فقط جوابگوی یک چهارم جمعیت منطقه صفد است.

یدیعوت آحارنوت، تبدیل پارکینگ منازل به پناهگاه برای آوارگان صهیونیست را نیز از دیگر گزینه های مطرح عنوان و اضافه کرد: موشک های نقطه زن حزب الله توان نفوذ به عمق ۱۰ کیلومتری (سرزمین های اشغالی) و پهپادهای آن نیز قابلیت نفوذ بالایی دارند.

اسکان آوارگان چالش پیش رو در جنگ علیه حزب‌الله است

 رژیم صهیونیستی در حالی مدعی آماده شدن برای حمله به جنوب لبنان و رویارویی با حزب الله لبنان است که مقاومت فلسطین، این رژیم را در جنوب سرزمین های اشغالی زمین گیر کرده است.

رژیم اشغالگر از طریق آمریکا، قطر و مصر تلاش می کند با احیای مذاکرات آتش بس، خود را از باتلاق غزه نجات دهد. باوجود اعلام آمادگی مقاومت فلسطین برای آتش‌بس، زیاده خواهی این رژیم مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات است.