الحوثی: آمریکایی‌ها با مجازات سختی مواجه خواهند شد

«محمد علی الحوثی » عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران ارشد جنبش انصارالله در این باره گفت: آمریکا که در سرزمین ما ویرانی به بار می‌آورد، نمی‌توانیم با گل از آن استقبال کنیم، بلکه با قتل و کشار نیروهایش مواجه خواهد شد.

وی گفت: ما به آمریکایی‌ها این پیام نظامی را می‌رسانیم که روحیه ما بالاست و این روحیه به آنها آسیب می‌رساند.

الحوثی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها شما نمی‌توانید کوه‌ها و دشت‌های یمن را اشغال کنید و این قهرمانان و مردان از آنها محافظت می‌کنند و شما چیزی جز شکست درو نخواهید کرد.

وی خطاب به آمریکا ادامه داد: رهبر انقلاب (عبدالملک بدرالدین الحوثی) از شما استقبال می‌کند و بسیار مشتاق است که مستقیما با شما رو در رو شود و حال که موضع رهبر انقلاب یمن اینگونه است افسران و سربازانی که مطلقا تسلیم رهبر خود هستند، چه وضعیتی دارند.

الحوثی

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

علی‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تأکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.