شرط هنیه برای آغاز دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه

 یک منبع آگاه در رهبری جنبش حماس با اعلام این خبر که یک هیأت از این جنبش با هدف ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس ، فردا عازم قاهره می‌شود، از شروط اسماعیل هنیه برای آغاز این مذاکرات خبر داد.

این منبع در گفتگو با الجزیره افزود که پس از دعوت مصر برای بررسی تحولات مربوط به آتش‌بس در غزه، هنیه تماس‌های متعددی طی ساعات اخیر بات میانجیگران برقرار و به آنها تاکید کرده که دور جدید مذاکرات باید «بر اساس اصل آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی کامل رژیم اشغالگر و بازگشت بدون شرط آوارگان» باشد.

دو روز پیش بود که اسامه حمدان از مقامات ارشد حماس در یک نشست خبری در بیروت گفت که با وجود انعطاف‌پذیری این جنبش، هیچ پیشرفتی در مذاکرات آتش‌بس صورت نگرفته است. حماس موضع خود در خصوص این مذاکرات را از ۱۴ مارس گذشته به میانجیگران ابلاغ کرده و همچنان به اصولش در این خصوص پایبند خواهد ماند.

وی افزود که پس از دور اخیر مذاکرات در قاهره، کابینه رژیم صهیونیستی همچنان به تعلل و طفره‌رفتن ادامه می‌دهد و این امر موجب می‌شود که مذاکرات «در یک دور باطل» ادامه یابد.

شرط هنیه برای آغاز دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه

صبح امروز نیز یک منبع آگاه در رهبری مقاومت فلسطین اعلام کرد که بزودی یک هیأت از حماس به قاهره سفر خواهد کرد و پس از ورود این هیأت به مصر، مذاکرات مربوط به آتش‌بس در غزه از سر گرفته خواهد شد.

این منبع در گفتگو با شبکه المیادین با تایید فشار‌ها از جانب ایالات متحده آمریکا علیه میانجیگران مصری و قطری برای برقراری آتش‌بس در غزه، گفت که با وجود چند بار شکست مذاکرات آتش‌بس، بار دیگر این روند در قاهره آزموده خواهد شد.