احتمال آتش‌بس در غزه در عید فطر

 روزنامه صهیونیستی هاآرتص اخباری مبنی بر احتمال دستیابی به آتش بس در نوار غزه در ایام عید فطر را منتشر کرد.

براساس گزارش الخلیج آنلاین، این روزنامه عبری روز یکشنبه نوشت: گزارش‌هایی از قطر در مورد احتمال دستیابی به آتش بس بشردوستانه در عید فطر این هفته وجود دارد.

هاآرتص افزود که منابع مصری همچنین انتظار داشتند در تعطیلات عید فطر در غزه آتش‌بس بشردوستانه برقرار شود.

از سویی دیگر شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع سیاسی اعلام کرد: اسرائیل از زمان اولین معامله مبادله زندانیان با روز‌های سرنوشت سازی روبرو است.

هاآرتص نوشت: جنگ باید پایان یابد و (نخست وزیر بنیامین) نتانیاهو باید برود، زیرا این موضوع به موضوع مرگ و زندگی تبدیل شده است.

احتمال آتش‌بس در غزه در عید فطر

این مصادف است با دستور شورای جنگ رژیم صهیونیستی به هیات مذاکره کننده خود برای انعطاف پذیری در مذاکرات قاهره، با هدف بازگشت با یک پیشنهاد برای توافق. پس از کارشکنی‌های بسیار، بالاخره رژیم صهیونیستی موافقت کرد که هیات مذاکره کننده خود را برای شرکت در دور مذاکراتی که امروز یکشنبه آغاز می‌شود به قاهره اعزام کند.

 نخست‌وزیر صهیونیست‌ها نیز ادعا کرد که آماده است برای آزادی اسرا توافقی منعقد کند، اما بدون تسلیم شدن به خواسته‌های حماس زیرا از نظر نتانیاهو خواسته‌های حماس قابل قبول نیست.

نتانیاهو در جلسه روز یکشنبه کابینه صهیونیستی ادعا کرد: جنگ ادامه دارد و ما یک قدم تا رسیدن به پیروزی فاصله داریم، اما بهایی که پرداختیم دردناک بود.