تمجید مردم غزه از پاسخ ایران به اسرائیل

 خبرگزاری رویترز در گزارشی از غزه نوشت که حملات موشکی و پهپادی اخیر ایران علیه اسرائیل مورد تمجید بسیاری از فلسطینی‌ها قرار گرفت و آنها این حملات را به تلافی و جبران کم سابقه حملات ارتش اسرائیل علیه نوار غزه می‌دانند.

ابوعبدالله با اشاره به سرزمینی که در سال ۱۹۴۸ به جای غزه و کرانه باختری به اسرائیل تبدیل شد گفت: برای اولین بار، موشک‌هایی را دیدیم که در مناطق ما فرود نیامدند و در عوض این موشک‌ها به سمت فلسطین اشغالی می‌رفت .

جمهوری اسلامی ایران اواخر شنبه شب در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کردند و پایگاه نظامی نواتیم در جنوب فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

ابوعبدالله در ادامه به رویترز گفت: ما امیدواریم که ایران یا هر کشور دیگری که وارد جنگ شود راه حل برای پایان بحران غزه ممکن است نزدیکتر شود. 

رویترز افزود: بسیاری از مردم غزه فکر می‌کنند که همسایگانشان از زمان عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ آنها را رها کرده‌اند. با این حال نوار غزه از سوی ایران و نیرو‌های نیابتی آن که متحدان حماس هستند از فلسطین حمایت کردند. 

این گزارش افزود: سوریه و حوثی‌های یمن حمله ایران به اسرائیل را مشروع خوانده و حزب الله در لبنان از این حمله تمجید کرده و آن را شجاعانه خوانده است.

رویترز در ادامه گزارش خود نوشته، تصاویر منتشر شده از این منطقه محاصره شده نشان می‌دهد که بسیاری از ساکنان از جمله در داخل چادر‌های آوارگان سوت و کف می‌زدند و در زمان عبور پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی از آسمان غزه فریاد الله اکبر سر دادند. 

تمجید مردم غزه از پاسخ ایران به اسرائیل

ماجد ابوحمزه دیگر فلسطینی در غزه درباره حمله ایران گفت: در زمانی که تمام دنیا در خدمت اسرائیل هستند هر کس تصمیم به حمله به اسرائیل بگیرد و جرات حمله به اسرائیل را داشته باشد، از نظر فلسطینی‌ها یک قهرمان است؛ صرفنظر از اینکه ایدئولوژی ما و آنها مشترک باشد یا نه .

ابو حمزه افزود: بیش از شش ماه است که سلاخی می‌شویم و هیچکس جرات انجام کاری را نداشت. اکنون ایران پس از حمله به کنسولگری‌اش، به اسرائیل حمله می‌کند و این باعث شادی در قلب ما می‌شود.