دادگاه لاهه: اسرائیل باید حمله نظامی را متوقف کند

جلسه دادگاه لاهه در خصوص پرونده شکایت از رژیم صهیونیستی از دقایقی پیش آغاز شد. در این جلسه رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد که شرایط زندگی ساکنان نوار غزه «به میزان قابل توجهی بدتر» شده است.

به گزارش الجزیره، رئیس دادگاه لاهه تاکید کرد که وضعیت انسانی در شهر جنوبی «رفح» نیز پس از هفته‌ها بمباران «فاجعه‌بار» است. به گفته این مقام سازمان ملل، حمله زمینی اسرائیل به رفح همچنان ادامه دارد و موج دیگری از آوارگی را به دنبال داشته است.

«نواف سلام» رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد که این نهاد حمله نظامی در رفح را «تحولی خطرناک» می‌داند که بر رنج مردم می‌افزاید و اسرائیل باید از هرگونه اقدامی که فلسطینی‌ها را تهدید می‌کند، خودداری کند.

قاضی نواف سلام در ادامه صراحتا گفت که اقدامات اسرائیل برای تخلیه رفح کافی نبوده و این رژیم امنیت آوارگانی که از رفح به منطقه «المواسی» رفته‌اند را تامین نکرده است. او خواستار توقف حملات اشغالگران در رفح شد و گفت که اسرائیل باید اقدامات موثرتری را برای اطمینان از دسترسی کمیته تحقیق انجام دهد.

دادگاه لاهه: اسرائیل باید حمله نظامی را متوقف کند

پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه تشکیل داده خواستار توقف حمله نظامی این رژیم به غزه است. این پرونده همچنین رژیم اشغالگر را به ارتکاب «نسل‌کشی» متهم می‌کند.در جلسه علنی هفته گذشته، آفریقای جنوبی استدلال کرد که برخلاف حکم اولیه دادگاه که از اسرائیل خواسته بود ورود کمک‌های بشردوستانه را تسهیل کند، این رژیم به نسل‌کشی خود در غزه با سرعت ادامه داده و «به مرحله جدید و وحشتناکی» رسیده است.

شایان ذکر است که دادگاه لاهه بازوی اجرایی ندارد، اما بی‌توجهی به دستورات آن ممکن است سبب انزوای بیشتر رژیم صهیونیستی شود.