به گزارش افکارنیوز، "خلف المفتاح" عضو شورای مرکزی حزب بعث سوریه در گفتوگو با فارس با تایید خبر کشته شدن وزیر دفاع سوریه در انفجار انتحاری امروز گفت: متاسفانه خبر کشته شدن وزیر دفاع جناب آقای "داوود عبدالله راجحه" و جراحت وزیر کشور و جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش صحت دارد.

وی با بیان اینکه عملیات تروریستی امروز علیه مقر وزارت امنیت ملی سوریه جز با پشتیبانی اطلاعاتی از افراد مسلح امکان پذیر نیست، ترکیه، آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به حمایت اطلاعاتی از مخالفان نظام متهم کرد.

عضو شورای مرکزی حزب بعثسوریه با بیان اینکه غربی‌ها پیش از این از حمایت اطلاعاتی، مالی و نظامی از تروریست‌ها در سوریه سخن گفته‌اند، تصریح کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی دشمنان سوریه همواره به منظور ضربه زدن به نظام مردمی دمشق، در سوریه فعال بوده و عملیات امروز جز با حمایت اطلاعاتی و پشتیبانی از تروریست‌ها امکان پذیر نیست.

المفتاح با اینکه تروریست‌ها با حمایت قدرت‌های غربی و مزدوران عربی دست به چنین جنایتی زدند، تاکید کرد که با انفجار امروز تحولات سوریه وارد مرحله جدیدی شده و چنین عملیات دست حکومت سوریه برای پاسخ دندان شکن به تروریست‌ها و حامیانشان را باز می‌کند، زیرا نیروهای مسلح چیزی جز قتل و کشتار نمی‌شناسند و بایستی با همان زبان قدرت با آنها رفتار کرد.

وی پاسخ دمشق به این عملیات تروریستی را کوبنده خواند و افزود: حکومت سوریه از همه ابزارهای در دسترسش برای ریشه کنی تروریسم و حمایت از شهروندان استفاده خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب بعثسوریه انگشت اتهام را به سوی حامیان تروریسم در سوریه نشانه رفت و در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه کدام کشورها از تروریسم در سوریه حمایت می‌کنند، گفت: آمریکا، صهیونیست‌ها، ترکیه و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دوست ندارند سوریه رنگ آرامش و امنیت ببیند.

وی در پایان تاکید کرد که پرونده امنیت سوریه متکی بر سازمانهای امنیتی است و نمیتوان گفت با کشته شدن وزیر دفاع و زخمی شدن وزیر کشور پرونده امنیتی سوریه منهدم شد بلکه حکومت کاملا امنیت کاملا کشور را در دست دارد.