تحریم‌های ثانویه ضد روسی تشدید می‌شوند

جانت یلن در مصاحبه با رویترز به صورت تلویحی ادعا کرد که خطر فزاینده ای بانک ‌های اروپایی فعال در روسیه را تهدید کرده و هشدار داد که واشنگتن به دنبال تقویت تحریم‌های ثانویه خود علیه بانک‌ هایی است که به مراودات مالی روسیه کمک می‌کنند.

یلن گفت: ما به دنبال تشدید تحریم های خود علیه بانک هایی هستیم که در روسیه فعالیت می کنند.

وی از ارائه جزئیات بیشتر و یا نام بردن از بانک هایی که هدف تدابیر جدید واشنگتن خواهند بود، امتناع کرد.

وزیر آمریکایی در حاشیه نشست وزیران دارایی کشورهای عضو گروه ۷ در ایتالیا گفت که تحریم‌های مربوط به معاملات بانکی در روسیه "تنها در صورتی اعمال می‌شود که دلیلی برای این کار وجود داشته باشد. "

وی در راستای سیاست «روسیه هراسی» از سوی آمریکا مدعی شد: فعالیت در روسیه مخاطرات فراوانی در پی دارد.

یلن در پاسخ به این سوال که آیا تمایل دارد بانک بین‌المللی رایفایزن اتریش (Raiffeisen Bank International) و بانک ایتالیایی یونی کردیت (UniCredit) از روسیه خارج شوند، گفت: معتقدم سرپرستانشان به آنها توصیه کرده‌اند که در مورد فعالیت در آنجا بسیار محتاط باشند.

آمریکا به تازگی و به بهانه جنگ اوکراین ۳۰۰ تحریم جدید علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها وضع کرد.

یلن در بیانیه ‌ای اعلام کرد: وزارت خزانه ‌داری به طور مداوم هشدار داده که شرکت ‌هایی که از روسیه در جنگ اوکراین حمایت کنند، با عواقب جدی مواجه می‌شوند و ایالات متحده آمریکا تحریم‌هایی را علیه تقریبا ۳۰۰ هدف وضع کرد.

تحریم‌های ثانویه ضد روسی تشدید می‌شوند

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این زمینه، تحریم‌هایی را نیز علیه نزدیک به ۶۰ هدف مستقر در جمهوری آذربایجان، بلژیک، چین، روسیه، ترکیه، امارات عربی متحده و اسلواکی وضع کرد.

این نهاد آمریکایی، نهادها و شرکت‌های هدف قرارداده شده را به "توانمندسازی روسیه برای تهیه فناوری و تجهیزات مورد نیاز از خارج کشور" متهم کرده است.