۷۰ سازمان حقوق بشری قحطی در غزه را تایید کردند

۷۰ سازمان حقوق بشر در بیانیه‌ای مشترک از تمامی مقامات رسمی و سازمان‌های بین المللی ذی صلاح خواستند تا با توجه به گسترش سریع قحطی ، نرخ سوء تغذیه حاد و گسترش آن در بین همه گروه ها، به ویژه در میان کودکان، قحطی در نوار غزه را رسما اعلام کنند.

براساس گزارش القدس العربی، در میان سازمان‌هایی که این بیانیه را امضا کردند دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نیز حضور داشت. آن‌ها تاکید کردند که سطح ناامنی غذایی در سراسر نوار غزه در نتیجه اصرار رژیم صهیونیستی بر ارتکاب جنایت جنگی، گرسنگی و استفاده از آن به عنوان یک سلاح جنگ برای بخشی از جنایت گسترده‌تر علیه فلسطینیان در نوار غزه به طور پیوسته بدتر می‌شود.

این سازمان‌ها اعلام کردند با حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه از ۷ ماه مه و کمی پیش از آن روز جلوگیری از ورود کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه از طریق این منطقه، در سطح امنیت غذایی فاجعه رخ داد.

۷۰ سازمان حقوق بشری قحطی در غزه را تایید کردند

سازمان‌های حقوق بشر تاکید کردند که اسرائیل باید فوراً موظف شود اقدامات پیشگیرانه اعلام شده توسط دیوان بین المللی دادگستری در خصوص لزوم باز نگه داشتن گذرگاه رفح را به منظور ارائه خدمات اولیه و کمک‌های فوری بشردوستانه در مقیاس وسیع در چارچوب جلوگیری از جنایت نسل کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی، اجرا کند.