حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان رفح با بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی
 در پی حمله شبانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ارودگاه آوارگان در نزدیکی رفح که از سوی ارتش صهیونیستی به عنوان مکان امن اعلام شده بود، تاکنون براساس آمار اعلام شده حداقل ۵۰ تن که بیشتر آنان زن و کودک بودند، به شهادت رسیده اند.

براساس گزارش القدس العربی، این حمله یک روز پس از آن اتفاق افتاد که دادگاه بین‌المللی لاهه از رژیم صهیونیستی خواست حمله به رفح را متوقف کند.

منابع محلی و شاهدان عینی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حدود ۸ بمب که حجم جنایت نشان می‌دهد احتمالا از بمب‌های ۲ هزار پوندی آمریکا استفاده شده است، به سمت چادر‌های آوارگان شلیک کردند و افراد داخل چادر‌ها که بیشتر آنها کودک و زن بودند در آتش سوختند. 

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که یکی از بیمارستان‌های صحرایی آن با هجوم مجروحانی که به دنبال درمان برای جراحات و سوختگی‌های خود هستند، روبروست. این کمیته در ادامه اعلام کرد که در بیمارستان‌های دیگر نیز تعداد زیادی مجروح حضور دارد.  

بیمارستان تخصصی کویت در غزه نیز اعلام کرد که پیکر سه نفر از جمله یک زن باردار را دریافت کرده است. از سویی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که هیچ بیمارستانی در رفح وجود ندارد که بتواند قربانیان قتل عام اسرائیل علیه آوارگان را در خود جای دهد.

شاهدان عینی در مصاحبه با خبرنگاران تائید کردند که تعداد زیادی از شهدا و مجروحان همچنان در چادرها مانده اند، اما نیرو‌های امدادی و پدافند غیرنظامی در رسیدن به آنها با مشکل مواجه هستند.  

یک امدادگر فلسطینی گفت که نیرو‌های اورژانس تعداد زیادی از کودکانی را که در بمباران اردوگاه آوارگان توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بودند، پیدا کرده اند.  این امدادگر افزود: در میان کودکانی که پیدا شده‌اند یک کودک بدون سر و کودکانی بودند که بدنشان به دلیل شدت بمباران تکه تکه شده بود.

کمیته اضطراری در استان رفح در جنوب نوار غزه نیز شامگاه یکشنبه تایید کرد که قتل عام ارتش رژیم صهیونیستی در این شهر تمامی ادعا‌های تل آویو در مورد وجود مناطق امن را رد می‌کند. این کمیته همچنین از ناکامی جامعه بین‌المللی و متحد اصلی رژیم صهیونیستی یعنی آمریکا در اتخاذ هرگونه اقدام بازدارنده علیه این رژیم و نادیده گرفتن اجرای تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری انتقاد کرد.

حماس: دولت آمریکا و بایدن مسئول جنایت در رفح هستند

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی دست به جنایت دیگری علیه آوارگان فلسطینی در غرب رفح که صدها هزار نفر در آنجا ساکن هستند، زد و طی آن ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند که بیشتر آنان زن و کودک هستند و این بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به دستور اخیر دیوان دادگستری بین‌المللی است که خواستار توقف فوری حمله به رفح شده بود.

این جنبش تاکید کرد که ما دولت آمریکا و جو بایدن را به طور ویژه مسئول این جنایت می‌دانیم، زیرا اگر حمایت‌های این کشور و چراغ سبز آن برای حمله به رفح با وجود حضور گسترده آوارگان در آنجا نبود، دشمن صهیونیستی نمی‌توانست چنین جنایتی را مرتکب شود.

حماس خواستار اجرای فوری احکام و تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی و فشار بر رژیم اشغالگر جهت توقف جنایات و ریختن خون غیرنظامیان فلسطینی اعم از زنان، کودکان و افراد سالخورده شد.

این جنبش همچنین از همه طرف‌ها به ویژه مصر خواست رژیم صهیونیستی را برای خروج نیروهای خود از گذرگاه رفح برای ازسرگیری فعالیت این گذرگاه و تسهیل خروج مجروحان و بیماران و ورود کمک‌های بشردوستانه تحت فشار قرار دهند.

حماس تاکید کرد که جامعه جهانی و سازمان ملل و همه طرف‌های ذی‌ربط باید برای توقف فوری نسل‌کشی علیه ملت فلسطین که بیش از 7 ماه است ادامه دارد، دست به تحرکی فوری بزنند و از ملت فلسطین در برابر ماشین کشتار و تروریسم صهیونیست‌ها که به دنبال کوچاندن این ملت و نابودی آرمان ملی آن هستند، حمایت کنند.

جهاد اسلامی: جنایت رفح بیانگر شکست نظامی دشمن است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایت وحشیانه‌ای که دشمن صهیونیستی با هدف قرار دادن چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح مرتکب شد، به مجموعه جنایات جنگی این رژیم افزوده شد.

این جنبش تاکید کرد که هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی در اردوگاه‌های رفح بیانگر شکست نظامی دشمن صهیونیستی است که با کشتار غیرنظامیان در حال جبران شکست خود است.

آتش سوزی ناشی از حمله اسرائیل در رفح

نوزاد شهید در حمله به رفح

اردوگاه رفح پس از حمله اسرائیل