هراس تل‌آویو از جلسه شورای امنیت

 «ناحوم بارنیع» تحلیلگر برجسته و کهنه کار صهیونیست به اوضاع بغرنجی اشاره کرد که صهیونیست‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی در مطلبی در روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نوشت: طی روزهای آتی نشست شورای امنیت درباره بررسی رای دادگاه لاهه برگزار خواهد شد.

این تحلیلگر صهیونیست به نقل از منابعی در تل آویو افزود: تنها چیزی که مانع از فاجعه دیپلماتیک بی سابقه برای اسرائیل خواهد شد، استفاده از امتیاز وتو از سوی آمریکاست.

بارنیع با اشاره به تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح ادامه داد: اگر جلسه یاد شده شورای امنیت با تصاویری همراه باشد که حاکی از حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه از سوی ارتش اسرائیل باشد، بهای آن بسیار سنگین خواهد بود، به ویژه آنکه بسیاری از کشورها بدون رای شورای امنیت نیز تحریم هایی علیه اسرائیل اعمال کرده‌اند.

هراس تل‌آویو از جلسه شورای امنیت

به گزارش ایرنا، دیوان بین المللی دادگستری واقع در شهر لاهه هلند روز جمعه با ۱۳ رأی موافق و ۲ رأی مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم برای متوقف کردن عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح و بازگشایی گذرگاه رفح استقبال گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

در همین حال، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز جمعه تاکید کرد که حکم دادگاه لاهه به اسرائیل برای توقف عملیات نظامی در رفح «الزام آور» است و همه طرف ها باید از آن پیروی کنند.