به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، در پی انفجارهای تروریستی دمشق که امروز منجر به کشته شدن تعدادی از مقامات ارشد سوری شد، واکنشهای متفاوتی در سطح جهان داشت که سو ءاستفاده مقامات غربی از این حادثه و شادمانی صهیونیستها جالب توجه است.

در حالی که کشورهای غربی مدعی حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم هستند، نه تنها این اقدام تروریستی را محکوم نکردند، بلکه به سو استفاده از این عملیات تروریستی نیز پرداختند.

" لئون پانتا " وزیر دفاع آمریکا بدون محکوم کردن این اقدام تروریستی مدعی شد: اوضاع در سوریه در حال خارج شدن از کنترل است.

وی در سوء استفاده ای آشکار از این ماجرا خواستارفشارهای بیشتر برای کناره گیری بشار اسد از قدرت شد.

" فلیپ هاموند " وزیر دفاع انگلیس هم که در واشنگتن به سر می برد همانند همتای آمریکایی خود بدون محکوم کردن این واقعه تروریستی، اوضاع سوریه را غیر قابل پیش بینی خوانده و به فضا سازی علیه دولت سوریه پرداخت و گفت: ما نگران سلا ح های شیمیایی سوریه هستیم.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز در بیانیه مداخله جویانه ضمن ابراز خرسندی از این اقدام تروریستی مدعی شد بشار اسد دیگر نمی تواند بیش از این قدرت را برای خود نگه دارد.

" ویلیام هیگ " وزیر امور خارجه انگلیس نیز بدون محکوم کردن انفجار تروریستی امروز دمشق اعلام کرد این حادثه نیاز به تصویب قطعنامه جدید در شورای امنیت درباره سوریه را ضروری کرده است.

مخالفت روسیه با فضاسازی غربی ها برای جنگ

" سرگئی لاوروف " وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این اقدام تروریستی گفت روسیه به قطعنامه پیشنهادی غرب در شورای امنیت رای نخواهد داد. وی مجددا خواستار احیای طرح " گروه تماس " کوفی عنان با حضور ایران و عربستان شد.

" گاتیلف " معاون وزیر امور خارجه روسیه توسل به اقدامات تروریستی در حالی که مذاکرات در شورای امنیت سازمان ملل برای حل و فصل بحران سوریه در جریان است را روندی خطرناک خواند.

وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه اقدام تروریستی را محکوم کرده و خواستار محاکمه عاملان این عملیات تروریستی شد.

" کوفی عنان " دبیرکل سابق سازمان ملل و نماینده این نهاد در امور سوریه نیز خواستار به تعویق افتادن رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه پیشنهادی غرب علیه سوریه شد.

" ایان بلک و مارتین چلف " تحلیلگران روزنامه " گاردین " معتقدند با اجرای این عملیات تروریستی دورنما برای دستیابی به هرگونه توافق بر اساس مذاکره از دست رفته است.

در این میان رسانه های رژیم صهیونیستی با ابراز خرسندی از این اقدام تروریستی، عاملان آن را قهرمان خواندند.