به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، در حالی كه حدود یك هفته به زمان افتتاح رسمی مسابقات المپیك باقی مانده است، چهره شهر لندن بویژه در مناطق مركزی و شرقی آن كه به دهكده بازیها نزدیك است، كاملا تغییر كرده است.

پرچم ها و پلاکاردهای ویژه بازیهای المپیک بتدریج در خیابان های شهر ظاهر می شوند و گردشگران و تماشاگران بین المللی بیش از هر زمان دیگری در خیابان های مرکزی لندن به چشم می خورند.

هزاران نفر از ورزشکاران، مسئولان برگزاری مسابقات، خبرنگاران و حامیان بازیهای المپیک طی پنج روز گذشته وارد لندن شده اند و این روند تا اواخر هفته آینده تکمیل می شود تا مسابقات المپیک ۲۰۱۲ رسما در روز جمعه ششم مردادماه افتتاح شود.

مقامات شهر لندن برای تسهیل رفت و آمد میهمانان المپیک، خطوط ویژه ای را در بزرگراه ها و برخی از خیابان های منتهی به فرودگاه، دهکده المپیک و دیگر اماکن ورزشی مرتبط با این بازیها ایجاد کرده اند تا به نوعی مانع از گرفتاری آنان در ترافیک سنگین پایتخت انگلیس شوند.

این اقدام شهرداری لندن که باعثسنگین تر شدن ترافیک برای دیگر مسافران شده با اعتراض رانندگان تاکسی و آژانس های مسافربر مواجه شده است.

این رانندگان معتقدند که اضافه شدن خطوط ویژه المپیک به خطوط ویژه اتوبوسرانی در برخی از بزرگراه ها و خیابان های لندن، فضای چندانی برای حرکت دیگر خودروها باقی نگذاشته است و مردم عادی مجبورند در اوج مسابقات المپیک ساعت ها در ترافیک منتظر بمانند.

شبکه ریلی لندن - اعم از زیرزمینی و روزمینی - که رگ حیات نظام حمل و نقل این شهر به شمار می رود نیز در ایام المپیک باید فشار مضاعفی را تحمل کند.

قطارهای برخی از خطوط متروی لندن طی ماه های گذشته نوسازی شده اند تا چهره بهتری را از نظام حمل و نقل این شهر به مهمانان المپیک عرضه کنند ولی بسیاری از کارشناسان نگرانند که شبکه عمدتا قدیمی قطارهای شهری لندن نتواند به طور کامل از عهده جا به جا کردن مهمانان المپیک برآید.

طی هفته های اخیر اطلاعیه های متعددی از سوی سازمان حمل و نقل شهر لندن منتشر شده که در آنها از مردم خواسته شده است در ایام المپیک از سفرهای شهری غیرضرور بویژه در ساعات پیک خودداری کنند.

بارش سنگین باران طی هفته های اخیر نیز آب و هوای شهر لندن را کاملا تغییر داده و برعکس سال های گذشته حتی در روزهای طولانی تابستان هم کمتر می توان آفتاب را در پایتخت انگلیس دید.

بر اساس اعلام مقامات سازمان هواشناسی انگلیس میزان بارش های دو ماه گذشته در لندن و دیگر نقاط این کشور کم سابقه و بعضا بی سابقه بوده است.

با این حال این مقامات امیدوارند که از هفته آینده هوای تابستانی مجددا به شهر لندن بازگردد و گردشگران و تماشاگران بیشتری را برای بازیهای المپیک جذب کند.

بر اساس آمارهای منابع رسمی در انگلیس حدود یک میلیون از مجموع ۸/۸ میلیون بلیت بازیهای المپیک و پارالمپیک در اختیار تماشاگران بین المللی قرار گرفته است.

مقامات انگلیسی همچنین امیدوارند که حداقل نیم میلیون گردشگر اضافی در ایام المپیک به شهر لندن سفر کنند.

شهر لندن در سال ۲۰۰۵ میلادی و در رقابتی نزدیک با شهر پاریس، میزبانی بازیهای المپیک ۲۰۱۲ را به دست آورد و اکنون پس از سپری شدن هفت سال، مقامات ورزش انگلیس می گویند: همه چیز برای برگزاری این رویداد بزرگ جهانی آماده است.

\ ' هیو رابرتسون \ ' وزیر ورزش و المپیک انگلیس روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: برای ساخت تاسیسات و ورزشگاه های المپیک ۲۰۱۲ لندن ۹ میلیارد و ۲۹۸ میلیون پوند هزینه شده است.

وی افزود: دهکده بازیها طی شش سال و مطابق بودجه تعیین شده، ساخته شد و از این نظر هیچ گونه مشکلی نداشتیم.

وی گفت: دهکده المپیک در منتهی الیه شرق لندن و در یک منطقه قدیمی و مخروبه صنعتی ساخته شد و چهره شرق پایتخت را دگرگون کرد.

وی اظهارداشت: دهکده المپیک با بیش از دو و نیم کیلومتر مربع وسعت از هایدپارک لندن هم بزرگتر است.

وزیر ورزش و المپیک انگلیس گفت: در پارک المپیک ۹ ورزشگاه و سالن ورزشی ساخته شده است که دو مورد از این سازه ها موقت است و در پایان مسابقات المپیک و پارالمپیک برچیده خواهد شد.

\ ' آلن کالینز \ ' مدیر بخش \ ' میراثالمپیک \ ' نیز گفت: بازیهای المپیک لندن طی چهار سال آینده بطور بالقوه حدود ۱۳ میلیارد پوند درآمد برای انگلیس خواهد داشت.

وی اظهارداشت: در ایام برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۱۲، سه هزار مقام خارجی و تاجر و بازرگان در همایش های متعدد اقتصادی و سرمایه گذاری که در لندن برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

\ ' سندی داو \ ' مدیر اجرایی سازمان گردشگری انگلیس موسوم به \ ' ویزیت بریتین \ ' نیز گفت: پیش بینی ما این است که طی سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر اضافی به خاطر برگزاری بازیهای المپیک در لندن، از انگلیس دیدار کنند.

وی افزود: این گردشگران طی چهار سال آینده بیش از دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون پوند در انگلیس خرج خواهند کرد که این موضوع باعثتقویت اقتصاد کشور بویژه در بخش گردشگری می شود.

مسئولان برگزاری المپیک یک مرکز بزرگ رسانه ای را نیز در نزدیکی میدان پارلمان لندن تاسیس کرده اند تا خبرنگارانی که امکان دسترسی به دهکده بازیها را ندارند بتوانند با استفاده از امکانات این مرکز مسابقات المپیک و اخبار حاشیه ای آن را پوشش دهند.

بر اساس برنامه اعلام شده، روزانه چند کنفرانس خبری با حضور مقامات دولتی و مسئولان اجرایی بازیهای المپیک لندن در این مرکز رسانه ای برگزار می شود.

با وجود اینکه ساخت تاسیسات المپیک از نظر زمان بندی و بودجه مطابق برنامه پیش رفته است ولی جنجال های اخیر در مورد مسائل امنیتی بازیهای المپیک همچنان سایه سنگین خود را بر سر این بازیها افکنده است.

مقامات انگلیسی هفته گذشته و به دلیل ناتوانی شرکت امنیتی \ ' جی ۴ اس \ ' در تامین نیروهای مورد نیاز المپیک مجبور شدند هزاران نفر از نیروهای ارتش را برای برعهده گرفتن مسئولیت های امنیتی المپیک فرابخوانند.

در حال حاضر حدود ۲۴ هزار نفر مسئولیت امور امنیتی المپیک را برعهده دارند که ۱۷ هزار نفر آنان از نیروهای ارتش و بقیه از پلیس و نیروهای در استخدام شرکت امنیتی خصوصی \ ' جی ۴ اس \ ' هستند.

به رغم افشاگری های متعدد در مورد مشکلات امنیتی المپیک، مقامات انگلیسی تاکید می کنند که هیچ گونه اختلالی در امنیت المپیک لندن به وجود نخواهد آمد و همه پیش بینی های لازم برای جبران کمبود نیرو، صورت گرفته است.

پیشتر قرار بود که ارتش انگلیس حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای خود را برای کمک به امور امنیتی و انتظامی المپیک اختصاص دهد که با افزوده شدن سه هزار و ۵۰۰ نیروی دیگر، این رقم به ۱۷ هزار نفر افزایش یافت.

به عبارت دیگر حدود یک پنجم کل نیروهای ارتش انگلیس بطور مستقیم و غیرمستقیم درگیر مسابقات المپیک خواهند بود.

موضوع تامین امنیت بازیهای المپیک یکی از دغدغه های اصلی مقامات این کشور بوده و سرمایه گذاری هنگفتی نیز در این زمینه انجام شده است.

بازیهای المپیک ۲۰۱۲ از تاریخ ۲۷ ژوییه تا ۱۲ اوت(۶ تا ۲۲ مرداد ۱۳۹۱) در لندن برگزار می شود.

لندن تنها شهر جهان است كه تاكنون سه بار میزبان بازیهای المپیك شده است. پیشتر بازیهای المپیك ۱۹۰۸ و ۱۹۴۸ در پایتخت انگلیس برگزار شده بود.