به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری نووستی، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که مقامات مسکو بشدت حمله تروریستی در دمشق، پایتخت سوریه را محکوم کرده و این اقدام را تلاش برای ادامه بیثباتی در این کشور ارزیابی میکنند.

در بیانیه منتشره از سوی لوکاشوویچ آمده است: امروز، ۱۸ جولای در دمشق حمله تروریستی بزرگی صورت گرفت که علیه مقامات بلندپایه سیاسی - نظامی سوریه جهت‌گیری شده بود. اخبار رسیده حاکی از آن است که در میان قربانیان این حمله انتحاری که در مجاورت ساختمان سوریس امنیت ملی سوریه صورت گرفت، معاون شورای وزراء و وزیر دفاع این کشور و معاون وی که از اقوام نزدیک " بشار اسد " بودند هم دیده می‌شوند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: مقامات مسکو به خوبی این افراد را می‌شناختند و آنها سهم قابل توجهی در روابط روسیه و سوریه داشتند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که عاملین این حمله تروریستی هر چه سریعتر شناسایی و به مجازات اقدام خویش برسند.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما بر این عقیده هستیم که دولت و ملت سوریه و همه افراد میهن پرست در شرایط کنونی در مقابل آزمایش بسیار سختی قرار گرفته اند و باید اراده سیاسی لازم و انگیزه برای هر چه سریعتر حل و فصل مسالمتآمیز بحران داخلی در این کشور را در خود بیابند تا اوضاع در سوریه رو به وخامت نگذارد.