عامل انفجار سوریه بازداشت شد

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، منابع کاملا مطلع خبر دادند که مسئولان سوریه موفق شدند عامل انفجار در ساختمان امنیت ملی سوریه را بازداشت کنند اما این خبر هنوز رسما تایید نشده است اما شبکه خبری العربیه نیز به نقل از محمد ضرار جمو رئیس دایره اداری سازمان جهانی مهاجران اعلام کرد که عاملان این انفجار بازداشت شدهاند.

این انفجار روز چهارشنبه صبح(۱۸ جولای / ۲۸ تیرماه) در ساختمان امنیت ملی سوریه به هنگام جلسه سران اطلاعاتی و امنیتی سوریه رخ داد و داود راجحه وزیر دفاع، آصف شوکت رئیس دستگاه اطلاعات و معاون وزیر دفاع و حسن تورکمانی معاون معاون بشار اسد و رئیس اتاق بحران این کشور کشته شدند و محمد الشعار وزیر کشور و هشام اختیار رئیس دفتر امنیت ملی سوریه مجروح شدند.

مجهر به نقل از این منابع تاکید کرد که بازداشت عامل انفجار ساختمان امنیت ملی نتیجه جست‌وجو، بازرسی و پیگیری مکان اختفای این عامل تروریستی بود.

مجهر تصریح کرد که عامل مذکور منشی اداری در ساختمان امنیت ملی است اما منابع تایید نکردند که در منزل سفیر آمریکا در دمشق بازداشت شده است یا در سفارتخانه آمریکا در دمشق.

ساختمان امنیت ملی سوریه و منزل سفیر[سابق] آمریکا در دمشق تقریبا در نزدیکی هم قرار دارند.

از سوی دیگر منابع مطلع به دام‌پرس سوریه اعلام کردند که این عامل تروریستی کیف حاوی مدارک و پرونده‌ها را در روز جلسه با کیف حاوی بمب کنتزل از راه دور جابه‌جا کرده و پس از خروج از ساختمان آن را منفجر کرده است.

پیش از این برخی منابع اعلام کرده بودند که انفجار ناشی از کمربند انفجاری یک عامل نفوذی بوده است که برخی منابع او را یکی از محافظان سران امنیتی سوریه دانستند.

تاکنون جزئیات بیشتری از دستگیری عامل انفجار ساختمان امنیت ملی سوریه منتشر نشده است.