به گزارش افکارنیوز، ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، حامد كرزاي،رئيس جمهوري افغانستان پس از ديدار با ديويد كامرون نخستوزير انگليس وي را "دوست افغانستان" توصيف كرد و كامرون نيز اظهار كرد: دو طرف داراي "چشمانداز مشترك" براي افغانستان هستند.

کرزای و کامرون در یک کنفرانس خبری در کابل شرکت کردند.

کامرون همچنین قول داد یک آکادمی نظامی در افغانستان تاسیس کند که در آن نیروهای افغان تحت آموزش نیروهای انگلیسی باشند. وی یک یادداشت تفاهم برای این منظور امضا کرد.

دیوید کامرون در سفر خود به افغانستان با سربازان انگلیسی در استان هلمند نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

راجه اشرف، نخست‌وزیر جدید پاکستان که در انتخابات ماه گذشته پیروز شد، نیز در گفت‌وگوهای سه جانبه در افغانستان حضور داشت. این اولین باری است که او به عنوان نخست وزیر پاکستان به افغانستان سفر کرده است.

قرار بود که او زودتر به افغانستان سفر کند اما سفر خود را به تعویق انداخت تا همزمان با حضور دیوید کامرون، در این کشور حضور داشته باشد.

دیوید کامرون از افغانستان و پاکستان خواست که " در یک جنگ واحد " با یکدیگر همکاری کنند زیرا تروریست‌هایی که تلاش می‌کنند پاکستان را نابود کنند همان تروریست‌هایی هستند که در تلاش برای نابودی افغانستان هستند.

وی همچنین به طالبان افغانستان هشدار داد، بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان در پایان سال ۲۰۱۴، انگلیس همچنان به حمایت خود از افغانستان ادامه خواهد داد.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: این یک جنگ واحد است که ما باید همه در آن حضور داشته باشیم تا افغانستان را از " طالبانیزه شدن " نجات دهیم و باید همین اقدام را برای کمک به پاکستان انجام دهیم؛ کشوری که با تهدید مشابه تروریستی مواجه است.

وي افزود: بنابراين ما بايد در يك جنگ واحد در كنار يكديگر باشيم زيرا اين در راستاي منافع همه ماست كه داراي يك افغانستان با ثبات، صلح آميز و دموكراتيك باشيم.