به گزارش افکارنیوز، جام نیوز به نقل از روزنامه تایمز نوشت: لویس واکر، گروهبان نیروی هوایی آمریکا روز دوشنبه در دادگاه حاضر خواهد شد تا به اتهام موارد متعدد تجاوز و آزار جنسی سربازان زن تحت آموزش خود پاسخ دهد. این اولین محاکمه از مجموع چندین پرونده تجاوز جنسی است که بزرگترین رسوایی جنسی شانزده سال اخیر ارتش آمریکا به شمار می رود.



واکر یکی از پانصد مربی پایگاه هوایی لاک لند در سان آنتونیو است که تمرین های مقدماتی نظامی را به سربازان آموزش می دهد. اگر وی گناهکار شناخته شود، احتمالا از نیروی هوایی اخراج و به حبس ابد محکوم خواهد شد.

به غیر از وی، تاکنون پنج مربی دیگر نیز بازداشت شده و با اتهامات مشابه در انتظار محاکمه به سر می برند. بسیاری دیگر نیز با اتهامات خفیف تری مانند سرپیچی از دستور یا زنا(که در ارتش آمریکا جرم به شمار می رود) مواجه هستند. یکی از شش مربی بازداشت شده به جرم خود اعتراف کرده و به بازجویان گفته است که با بیش از ده زن در اسکادران تحت آموزش خود رابطه جنسی داشته است.



بیش از سی و یک زن تاکنون به دادگاه مراجعه کرده و شهادت داده اند که مورد تجاوز یا آزار جنسی توسط مربیان خود قرار گرفته اند، و بیش از سی و پنج مربی نیز از سمت های خود کنار گذاشته شده اند.


این بزرگترین رسوایی ارتش آمریکا در ۱۶ سال اخیر است. قبل از این در سال ۱۹۹۶ در مریلند ۱۲ افسر ارتش آمریکا به دلیل تجاوز جنسی محاکمه و مجازات شدند.