به گزارش افکارنیوز، ناصر اللحام شنبه در مصاحبه با العالم، اظهار داشت: آنها سعي دارند اين اقدام را با تقسيم اين مسجد انجام دهند مبني بر اين كه قبه الصخره و مسجد الاقصي براي نمازگزاران مسلمان شود و آنها با زور محوطه هاي اين مسجد را تصرف و كليساهاي يهودي در آنها احداث كنند.

کارشناس امور اسرائیل تاکید کرد که تشدید اقدامات صهیونیستها با حمایت کابینه بنیامین نتانیاهو علیه مسجد الاقصی برای جلب رضایت راستگرایان افراطی صورت می گیرد.

اللحام، به تنش آفرینی سیاسی و رسانه ای راستگرایان افراطی و برخی گروه ها از جمله گروههای مورد حمایت آمریکا اشاره کرد و گفت: راستگرایان افراطی و برخی گروه های دیگر علاوه بر درگیری های روزمره در کرانه باختری رود اردن سعی دارند به اشغال مسجد الاقصی مبادرت کنند.

وی افزود: این تنش آفرینی بیانگر حالت جنون آمیزی از درگیری دینی است و کابینه اسرائیل مسئول کامل برافروختن این جنگ دینی جدید است.

کارشناس امور اسرائیل گفت: رژیم صهیونیستی در صدد سوء استفاده از حوادثکنونی در کشورهای عربی و اسلامی برای اجرای طرح های خود در قدس است.

اللحام خاطرنشان کرد: اسرائیل امروز می بیند که اعراب به پایتخت مقدس پشت کرده اند و سرگرم نابودی پایتخت های خود و تصفیه حساب بین دولت ها و گروه های مخالف هستند، از این رو در حال سوء استفاده از این مساله به نفع طرح های خود است.

وی در عین حال گفت که رژیم صهیونیستی پیش از این نیز موضع عربی و اسلامی در قبال مسجد الاقصی را چندان مهم تلقی نمی کرد.

اللحام اظهار داشت: اسرائیل با ورود به مسجد الاقصی خود را محاصره کرده و به دار می زند. اسرائیل با این کار طنابی را گرفته است که با آن به چوبه دار آویخته می شود.

کارشناس امور اسرائیل گفت: ورود اسرائیل به مسجد الاقصی با این شیوه و نادیده گرفتن اعراب، آن را به مرحله خروش فلسطینیان می رساند.

وی افزود: در صورت وقوع چنین مساله ای علت نسل آینده، اسرائیل را فقط خاری در چشم اعراب در خاورمیانه خواهد دید و این احتمال خشونت و درگیری را افزایش خواهد داد و هرگونه دری را به روی مذاکرات خواهد بست.

اللحام با اشاره به حمایت رژیم صهیونیستی از تند روها خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی اگر یکی از تندروهای یهودی طرحی برای نابودی مسجد الاقصی با استفاده از هواپیما یا موشک اجرا کند، عجیب نیست.

وي افزود: اين طرح ها عملا عليه مسجد الاقصي وجود داشته است همانطور كه امروز برخي از اعضاي كنست (پارلمان) رژيم صهيونيستي آشكارا به آتش زدن مسجد الاقصي و نابودي آن تهديد مي كنند بدون اينكه كسي به آنها اعتراض كند بلكه آنها از حمايت كابينه نتانياهو برخوردارند.