به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری "رویترز"، پلیس کنیا امروز شنبه اعلام کرد شش نفر را در ارتباط با قتل بلندپایه ترین دیپلمات ونزوئلا در کنیا در اقامتگاهش در نایروبی، دستگیر کرده است.

پلیس کنیا دیروز جمعه اعلام کرد جسد " اولگا فونسکا " جانشین سفیر ونزوئلا و کاردار این کشور در منزلش پیدا شده ولی مشخص نیست چرا وی به قتل رسیده است.

پلیس کنیا گفته است به نظر می‌رسد فونسکا در منزلش در حومه منطقه ثروتمند نشین روندا که با درختان گرمسیری احاطه شده، خفه شده باشد.

" آنتونی کیبوچی " فرمانده پلیس منطقه نایروبی امروز شنبه در گفت وگوی تلفنی با رویترز بدون ارائه جزئیات بیشتر، اعلام کرد: ما شش نفر را در بازداشت داریم. لطفا به ما فرصت بدهید، اجازه دهید تحقیق کنیم.

مسئولین وزارت امور خارجه کنیا اعلام کردند کارکنان کنیایی اقامتگاه سفیر ونزوئلا پس از اخراج شدن توسط فونسکا، به پلیس دیپلماتیک شکایت کرده اند.

فونسکا، این افراد را پس از آن اخراج کرد که آنها از پس گرفتن شکایات خود درباره ارتکاب موارد آزار و اذیت جنسی توسط سفیر سابق ونزوئلا در کنیا خودداری کردند.

مقامات کنیا روز جمعه اعلام کردند وزارت خارجه درباره این ادعاها نیز تحقیق می کند.

مقامات در کاراکاس اعلام کرده اند فونسکا همچنین نماینده ونزوئلا در آژانس های وابسته به سازمان ملل مستقر در نایروبی بوده و مسئولیت امور روابط با تانزانیا، اوگاندا و رواندا را نیز برعهده داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نایروبی، فونسکا ماموریت خود را از پانزدهم ماه ژوئیه آغاز کرده بود.